söndag, augusti 30, 2009

Slö och seg söndag...

Igår var det kalas. Kvällskalas.
Vi var där i drygt tre timmar och jag är så slut i skallen.
Ebba var som en strålande sol och hade så mycket att berätta innan vi somnade. När hon pratat en stund sade vi godnatt, sov gott och så fick hon en puss innan vi släckte.
Ungen somnade!
Mamman med. Och pappan.
Kvart över nio i morse fick vi väcka henne... Då höll jag nämligen på att sprängas!
Men idag har det varit segt, vad var det egentligen i den där Lokan?

Oväntat besök har vi haft, två gånger om.
Min moster, morbror och mormor kom. Vi fikade och pratade och gosade med Ebba.
En stund senare seglade en vän förbi som jag inte träffat sedan i vintras.

Nu väntar jag på att Liten ska vakna och vilja ha natt-målet, men eventuellt får jag väcka henne för att tratta i lite mer för hon sover så gott nu :)
Det tror jag att jag också kommer att göra sen, sova gott!

3 kommentarer:

Annika sa...

Jättefina namn Ebba har!! Gillar!
OCH du, vilken snäll baby du har fått alltså!!
SOV TILL KVART ÖVER NIO!!! WOW!!!!
SÖT är hon som en liten docka.
Hoppas att du inte är alltför seeeg idag...Hmmm...vem vet? Det kanske inte var LOKA du drack?
:-)

mossfolk sa...

Fina duktiga lilla Ebba!
Vilket angenämt "problem" att få väcka henne vid matdags och så superskönt att nätterna går så bra!

Linda sa...

Annika: vad roligt att du tycker om hennes namn. Flicknamn hade vi hur många som helst egentligen, pojknamn däremot var betydligt svårare...
Idag har det varit en sån där halvtaskig dag så jag jag hoppas på en bättre morgondag!

Mossfolk: jo det är verkligen ett angenämt problem att behöva väcka henne.
Nätterna får bli mitt lyckorus när jag tycker att dagsknorret blir tråkigt...