torsdag, oktober 08, 2009

Malmö Allmänna Sjukhus hade fint besök i natt.


När man ser ut så här över hela kroppen så blir man inlagd.
I alla fall när man inte är äldre än tre månader.
Det blev Ebba igår. Och jag. Inlagda alltså.

Vår lilla var som en ängel trots alla undersökningar, blodprov och medicin.

Klockan 22 tyckte hon däremot att det var bra och somnade i sin lilla plastlåda.
Klockan sex i morse berättade hon att hon tyckte att det var dags för frukost.
Synd att jag inte kunde sova.


Diagnos: Nässelfeber. Och vätska i händer och fötter.
Varför: Därför.
Foto: Urusel mobilkamera.


Vi är hemma nu och Ebba är så gott som ny igen :)

18 kommentarer:

Tankevågor sa...

Inte roligt men kliande utslag. Men nässelfeber brukar gå över fort som tur är. Misstänker ni att det är något hon inte tål?
Man kan få det av flera orsaker...det behöver inte vara någon allergisk reaktion mot något.

SKÖNT att ni är hemma igen!

Kram på er.

Hedgren sa...

Usch, så orolig man blir när sådant händer. Hoppas det lägger sig snabbt. Kram.

Anonym sa...

Usch, jag förstår att ni blev oroliga över lilla Ebba när hon såg ut så.
Men så skönt att ni är hemma igen och att Ebba mår bättre! Hoppas det snart blir helt bra igen!

Många kramar

Jenny sa...

Missade och skriva mitt namn innan jag tryckte på på: publicera din kommentar :)

Kram

Mian sa...

Men jösses, vilka utslag.
Tur att det gått över så snabbt.
Kan det vara allergi mot något som DU ätit, eller?

Linda sa...

Londongirl: det är så svårt för man vet ju inte om det kliade på henne, hon är ju så liten.
Men tapper!
Tydligen behöver det inte bero på allergi och vi lär aldrig få veta varför det blev så den här gången.
Det är underbart att vara hemma.
Kram

Hedgren: Ebba ser nästan ut som vanligt igen - kanske ännu sötare :)
Fast det går nog inte förresten :)

Jenny: det blev en otroligt lång dag med mycket vånda. Redan 7.30 såg jag de första prickarna sedan bara eskalerade det :(
Men nu är det ju bra igen!
Kramar

Mian: på sjukhuset trodde de inte de. Tydligen kan man få nässelfeber av vad som helst.
Bettankax berättade att hon fått det av kyla när hon var liten.
Vi kommer nog aldrig att få veta varför.

Ingela sa...

Det kanske var Peps-överdos.

Humlan sa...

Stackars lilla Ebba! Skönt att ni är hemma igen och att ni kanske får sova bägge två i natt.

Kram

Elisabet. sa...

Ja, jag tänkte som Ingela .., peps-allergi .-)

Innehåller inte Peps nötter .., det kanske är nåt sånt, hälsar Syster Elisabet.

Ja, doktor kanske, rentav ,-)

Linda sa...

Ingela: de borde hon ha fått en reaktion tidigare, jag har hetsätit Peps läääänge :)

Humlan: Ebba sover som en stock redan, det borde ju jag också göra, men...
:)
Kram

Elisabet: nix, inga nötter, bara mint och liiite choklad.
Som sagt, jag har krängt Peps i evigheter så hon är väl immun :)

bettankax sa...

Lilla Ebbagull, om du visste vad härligt det är att veta att du och mammagull är hemma och sover i era egna sängar i natt. Skönt att allt är bra igen!

anna of sweden sa...

Usch då. Tur att det gick bra!

Kramar!

mossfolk sa...

Men usch! Så jätteskönt att det gick över och att ni fick komma hem så fort! Lite obehagligt att inte veta varför, men å andra sidan är det ju bra om det bara var en engångsföreteelse.
Ha en jättefin helg hela familjen!
Kram!

Bloggblad sa...

Åh, ungefär som jag brukar se ut...

Jag minns en gång när sonen var i den åldern och fick n-utslag över hela kroppen. Då hade vi det så bra förspänt att moster Greta som jobbade på BVC bodde nära och kom rusande varje gång det "var" nåt. Och lugnade ... Den lille har inga allergier ännu efter 30 år, så det var bara nåt tillfälligt. Hav tröst.

Fast jag har alltid Betapred hemma till mig själv när jag får mina stressblemmor.

Annika sa...

Lilla skruttan då!!
Det där såg inte kul ut.
Undrar hur de kommer sig? Kunde de säga ngt alls?
Men, det gick ju bra allting. SKÖÖÖNT!!!
N hoppas jag att ni alla ska få en lugn helg!!
KRAM!!

pappan, mamman och lill-korven sa...

Men lill-snuttan. Det är aldrig roligt att se ut som en prickigkorv.

pappan, mamman och lill-korven sa...

Men du, nåt helt annat, vad är egentligen peps? Jag är sjukt sugen på peps efter att ha läst om ditt missbruk. Skumt att bli sugen på nåt helt okänt.

Linda sa...

Bettankax: å som vi älskar våra sängar :)

Anna: ja, det var skönt att det gick över så snabbt!
Kram

Mossfolk: man vill ju veta varför, så är man nog funtad som människa, men samtidigt så var det viktigaste att Ebba blev frisk och det nöjer jag mig med den här gången :)
Kram på dej!

Bloggblad: jag skulle så gärna övertagit det från Ebba. Jag har haft det vid ett flertal tillfällen men tar det gärna igen om hon slipper.

Annika: ingen kunde förklara varför, det kan finnas tusen och en olika förklaringar.
Nu har vi vilat och tagit det lugnt så nu är vi redo för en ny vecka!
Kram

Pappan, mamman och lill-korven: peps är ljuvligt gott :)
Det finns en länk i mitt inlägg, tryck på ordet "peps" så ser du dem :)
Det är chokladöverdragna mintkulor!