måndag, oktober 19, 2009

Vardag igen.

Det är måndag och jag är tillbaka i etern. Det har jag iofs varit hela helgen, men ibland så blir det inte mer än en flukt här eller där.
Nu är det en ny vecka och det finns inga direkta planer, mer än en fotbollsmatch ikväll.

Helgen har innehållit mycket av det goda:
- samtal från Kina (pappa är där)
- ett nystädat hus (känslan är underbar)
- goda vänner (kom snart igen!)
- gott vin
- mamma (min alltså)
- långt samtal med mormor (min hon också)
- lång promenad i solsken
- en stilla söndagskväll med levande ljus

6 kommentarer:

Jenny sa...

Det låter som ni har haft en mysig helg!
Hoppas allt är bra med er?!

Kramisar

Humlan sa...

Det låter som en bra helg som man tar med sig in i vardagen.

Annika sa...

Låter bra det där!
Synd bara att helgen går så förbaskat fort...
Fattar inte att det är måndag nu igen...

Linda sa...

Jenny: det är bara bra. Vi börjar komma i fas med oss själva nu :)
Kram

Humlan: mmm, det fanns en hel del guldkorn att gömma till gråa dagar.

Annika: helgerna flyger förbi, fast det tycker jag att veckorna också gör. Jag har liksom inte riktigt koll på dagarna... :)

Tankevågor sa...

Låter som en riktigt skön helg! :-)

Var i Kina är pappsen?

Linda sa...

Londongirl: de reser runt så var han är just nu kan jag inte svara på.
När han ringde i fredags var han i Peking.
Tror jag :)