måndag, oktober 26, 2009

Ny vecka.





Det är lika grått ute idag som de senaste dagarna.
Det gör mig inte så mycket. Det jag funderar över är om jag orkar klä in vagnen i den där plastpåsen det där regnskyddet till eftermiddagen...
Jag tycker det känns som om jag skulle få plats med tre vagnar till där under och jag undrar hur mysigt det är att ligga där inne.
Annars får det bli nödlösningen, Ebba sover i sin vagn på verandan under tak och jag lägger mig på soffan inomhus och lyssnar på tystnaden.
Motion får jag nog imorgon. På Ikea.

På bordet brinner ett doftljus. Mango.

3 kommentarer:

bettankax sa...

Å det låter så lugnt och trivsamt att "mysa höst". Jag tror jag låtsas att jag sitter i fåtöljen, bridan dej, och läser. Sen när Ebbagull vaknar så tar vi en fika...sen fortsätter vi att mysa med henne, den lilla pratmostern :))

Annika sa...

Ebba sover säkert jättebra därute. så det låter helt rätt som du planerat.
IKEA, haha...Ja där lär du väl få motion så det räcker.
Ska du bunkra upp med värmeljus då?
kramar!!

Linda sa...

Bettankax: idag har det varit precis så där lugnt.
Fast jag är trött...

Annika: när vi nu berikats med världens näststörsta Ikea så lär jag väl få motion.
Det lär bli en hel del ljus så att vi klarar oss ett bra tag :O)
Kramar