torsdag, december 10, 2009

Blandat

När klockan var 11 var den sista maskinen med tvätt påbörjad, Ebba sov som en liten skär gris ute på verandan och jag lade mig raklång på soffan med min bok.
Jag läste ett par kapitel och föll sen in i någon dvala. Att somna kunde jag glömma, men jag vilade. V I L A D E.
Underbart!

Sms-fråga: får vi komma? Jag behöver en stoooor kopp kaffe.
En i mamma-gruppen, tillika en kvinna som är på god väg att bli en fin vän, ville komma förbi.
Vi fikade och ungarna sov i sina vagnar. Det är något visst med luften här :)

En lugn och mysig eftermiddag blev det. Skönt!

2 kommentarer:

Christina sa...

Ops - jag hade helt glömt bort min egen tvättmaskin! Tack för påminnelsen ;)

Det lät som en fin och rofylld dag...och du, vilka himla fina bilder på Ebba en bit ner!!!

Linda sa...

Christina: det är en maskin jag inte glömmer, jag älskar min tvättmaskin :) På riktigt!
Men alla andra hushållsapparater kunde jag klara mig utan.
Eller okej, kaffekokaren får stanna.