lördag, december 05, 2009

Rekord?

Vissa dagar hinner man hur mycket som helst.
Idag var en sådan dag.
När klockan var tolv hade vi hunnit med att hyra släp, hämta mamma, köra till IKEA, köpa säng till mamman och byråer till oss, lämnat byråerna hemma hos oss och kört hem och lastat av den nya sängen hos mamma och lämnat tillbaka släpet.
Någon timme senare hade vi även fått i oss lunch, fixat ben till den nya sängen, kastat den gamla, installerat en dvd-spelare och varit och köpt en saknad sladd och en film. Och mamma bakade lussekatter.
Under hela den här tiden hängde Ebba så klart med och den ungen är bra underbar - som en sol hela dagen!

Nu sussar hon gott i sin säng och det hoppas jag att hennes mormor också kommer att göra i sin om någon timme eller två :)

3 kommentarer:

bettankax sa...

Ja, vilken dag!!:) Härlig och rolig. Jag är så himla glad och nöjd. Slår mina lovar runt min nya tron och ser fram emot natten;)
Ebba är outstanding!:))Gullungen!
Tack alla tre för idag och sov gott när det blir dags. KRAMAR

Lena sa...

De där dagarna ska man minnas när man tror att man aldrig kan få något gjort.

Linda sa...

Bettankax: jag är glad över att allt ordnade sig trots att det såg lite mörkt ut ett tag.
Det blev en riktigt bra dag!
Kram

Lena: ja verkligen. Som idag när jag knappt får upp ögonlocken och det är gråare än grått där ute...