måndag, december 07, 2009

Trött.

Trött på att inte kunna sova.
Att kunna somna är en gudagåva. Jag bara vänder och vrider på mig. Alla andra i huset sover. Men inte jag.

Trött på att vara trött.
Och ute är det en ovanligt grå måndag.


UPPDATERING kl 13.30
Sen kan man ju undra om det slagit slint i skallen på riktigt när jag, istället för att sova som ungen - rakt av i tre timmar, skruvar ihop en byrå istället??
Jag får nog gå ut och hämta in henne nu, hon skulle ätit lunch för längesedan, men det tar emot att väcka henne...

UPPDATERING kl 13.34
Förresten är jag om möjligt ännu mer trött nu, kanske jag somnar ikväll trots allt...

3 kommentarer:

Annika sa...

GUD vad jag HATAR att inte kunna sova. jag är ju drabbad i perioder jag också.
Usch, det tär verkligen.
Hoppas innerligt att du kan sova inatt, och så brukar det ju vara som tur är att man kan sova natten efter en usel...
Kram!

Linda sa...

Annika: tyvärr är det flera månader sedan jag sov riktigt ordentligt.
Jag har absolut ingenting att skylla på. Ebba sover ju hela nätterna, en till två gånger per natt stoppar vi i nappen, det är allt.
Men det är just att somna första gången som är h-e! När jag väl har klarat det så är det inga problem om jag skulle behöva putta in en napp, jag somnar om på studs.
Jag blir snart galen!
Kram :)

Daniel sa...

Ush känner igen mej, såå jobbigt att inte få sömn. Inget är sig likt.