torsdag, juni 03, 2010

Grannen boar.

Genom köksfönstret kan jag ana grannens framfart i trädgården.
Växter planteras om, jord och krukor flyttas från höger till vänster, barn skjutsas till dagis på cykeln, ogräsrensning, tvätt som hängs upp på torkvindan... Klockan är strax innan elva. Och hon är så höggravid man kan bli!
Jag blir alldeles matt.

Jag och Ebba har sovit länge, ätit frukost och hängt upp en omgång tvätt på torkvindan.
Andra koppen kaffe står bredvid mig.


Och så har jag ju sjungit för min pappa!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som en härlig början på dagen .., och jag sitter här med öppet fönster och ser en ljust blå himmel och inte ett moln så långt ögat når!

Linda sa...

Elisabet: det är underbart väder, här också!
Som vi har längtat. Låt det nu stanna till slutet av september, eller nåt :)