torsdag, juni 24, 2010

Klart för midsommar!

Vi kom iväg tidigt, precis enligt planen, Ebban och jag. Tänkte handla klart innan alla andra ens kommit på tanken att gå till Ica.
Men oj vad vi bedrog oss, det var vi och två miljoner andra som tänkt likadant.
Jaja, vi var hemma och uppackade och inpackade och nerbäddade för lunchslummer när klockan var tio över tio.
Det tycker jag är starkt jobbat.

Och fortfarande förstår jag inte hur jag vecka efter vecka numera handlar mat. Det som jag fullständigt avskydde tidigare.
Det är inte så att jag älskar det, men det är... okej.

5 kommentarer:

bettankax sa...

Bra jobbat!! Tänk vad vi människor ändå kan ändra oss;):))
(känns så lyxigt för mig..tack för omtänksamt sms!)

Jenny sa...

Så skönt att ha allt fixat inför midsommar:)
Vad ska ni göra till midsommar? Ni får ha en riktigt mysig midsommarhelg:)
Hälsa Micke & Ebba!
Kram

Annika sa...

Bra att du gillar att handla mat, eller tycker det är OK. jag tycker det är så trist. men det måst ju göras. Hela tiden.
Undrar också vad ni ska göra i midsommar, men du lär ju berätta!
Kram!

Elisabet. sa...

Och här handlas det bara i yttersta nödfall. Jag AVSKYR att stå i kö på min lediga tid .., och är spyless allt vad livsmedel heter. Ja, inte att äta dem, men att handla!

Trevlig Midsommar!

Linda sa...

Bettankax: jag tror att jag kan ändra tillbaka mig igen, ganska snart :)

Jenny: det blir nog dans runt stången (eller i alla fall titta på andra som dansar) och sen massor av god mat i lugn och ro hemma på kvällen.
Kram och hoppas du får en härlig midsommarhelg!

Annika: jo det där med mat är ju ett måste :)
Men det är skönt att storhandla, det gillar jag betydligt bättre!
När det gäller firandet imorgon så är inget hundra bestämt, bara att vi ska njuta av lugn och ro :)
Kram

Elisabet: du har min fulla förståelse!!
Kanske trillar jag tillbaka igen när jag börjar jobba, livsmedel upp över öronen...
Vi får väl se.
Trevlig midsommar till dig med!!