tisdag, juni 01, 2010

Nu duggar de tätt, må ni tro!


Idag hurrar jag för min, bara min, mormor!
76 år blir hon idag och vi håller tummarna för att hon får komma hem.
I vilket fall som helst så ska hon få höra skönsång någon gång under dagen, på det ena eller andra sättet.

Vi börjar med att fira tillsammans med Ebbas kompisar och mina fina mammor.
Det är snart hög tid att ta tag i kycklingarna som ska rensas.
Det blir pastasallad med kyckling, sallad (!), olika sorters meloner, avokados, ädelost, olja.... Ja, lite vad man känner för.
Efteråt blir det Mickes kladdkaka och vispad grädde.
En helt vanlig tisdag - icke då, det är 1:a juni idag = SOMMAR!



Fast ute regnar det.

3 kommentarer:

bettankax sa...

Å så himla gott ni ska äta!:)))Ha det så trevligt!

Mildamakter sa...

Nähä du - det är ikkkke sommar. Jag hade vantar på mig i morse när jag cyklade till jobb. När kommer sommaren och värmen????

Linda sa...

Bettankax: jo, det slank ner :)
Och nu har jag ätit det en gång till...

Milda: temperaturen har inte uppdaterat sin almanacka :(
Men nu hoppas jag på en bättring, fast de lovade ju regnfritt idag och det är det sista här har varit...