söndag, november 02, 2008

Igår och idag.

När BettanKax kom strax efter tolv igår, hade jag redan hunnit med att tända ljus hos farmor och vara vid havet och köra 16 mil. Ibland är det bra att komma upp på morgonen.
Hela dagen stannade hon hos oss. Vi pratade, vi såg på SATC och vi åt en god middag på kvällen.
Dagen försvann i ett nafs och ändå kändes den lång. På ett bra sätt.
När klockan närmade sig midnatt somnade jag som en klubbad säl och sov ända till sex!

Nu har jag matat serverat maken frukost och skickat iväg honom på en heldags äventyr.
Fotbollsturnering med Oldboys... Jag undrar om han kommer hem i en bit.
Och inte nog med det, ikväll är det träning också.

Vad jag ska göra?
Tja, ligga på soffan med en katt på magen, lyssna på radio, slumra, lyssna på en bok, sticka.
Åh jag ska nog få dagen till att gå :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju alltid se/höra när jag knappar in i vårt vad.

Ha en bra dag, LL!

/F

Anonym sa...

Låter som en rätt skön söndag, det. :-)

Här blir det nog en till vinterpromenad och så en del stickning.

Tankevågor sa...

Ha det så jätteskönt idag! Det låter som ett bra upplägg för dagen.
Vi får hålla tummarna för att Micke ska komma hem i ett stycke! ;-)

Humlan sa...

Perfekta planer för en skön söndag, hoppas att de går i lås!

Linda sa...

Filur: hur hamnade du överst???

Jag tror att jag kan se det faktiskt, när AIK vinner menar jag :)

Linda sa...

Humlan: ja, det har börjat bra :)

Anonym sa...

Det låter som du kommer att få en lugn och skön söndag :)
Jag ska inte heller göra något speciellt idag. Bara njuta av dagen!
Ha nu en riktigt skön söndag gumman!

Kram
Jenny

Linda sa...

Ellis: jag skulle kunan tänka mig en vinterpromenad, en sådan vinter som du har just nu!
Inte sån som vi brukar få, plaskig och grå..

Londongirl: visst låter det lagom ansträngande?! :)
Ha en skön söndag du med vännen.

Linda sa...

Jenny: titta där fanns du i mitten :)
Bara slapp och slö söndag - underbart :)
Kram

Bettankax sa...

Tack för en härlig lördag! Den sparar jag i mitt hjärta och hjärna. :)

Anonym sa...

HIF:are är där, överst i den skånska tabellen!

/F

mossfolk sa...

Det låter som alldeles utmärkta planer för dagen.
Ha en riktigt skön söndag!

Linda sa...

Filur: tur att du trillade ner till mitten nu :)

Linda sa...

BettanKax: tack själv :)

Mossfolk: ja visst låter det skönt?!
Ha en skön söndag du med!