onsdag, november 05, 2008

Nu är jag trött.

Nu börjar det kännas att jag inte sover som jag ska.
I genomsnitt blir det knappt fyra timmar per natt och det är inte optimalt. Inte för mig i alla fall.

På morgonen är det inga problem att komma ur sängen, då har jag ju redan legat vaken i flera timmar. Men på eftermiddagen är det som om någon slår mig i skallen. Då gäspar jag så att käken är på väg att hoppa ur led och ögonlocken är tunga som bly.
Sen kommer jag in i nästa andning och det funkar ett par timmar till.
Vid nio kommer tröttheten igen.
Men jag vågar inte lägga mig då, om jag gör det så vaknar jag väl vid tolv eller nåt...
Nä, då kämpar jag ett tag till.
När jag väl lägger mig somnar jag på två röda.
För att vakna några timmar senare...

Jag är trött nu...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh gumman, jag förstår verkligen att du är trött.
Man kan inte vara så pigg hur länge som helst när man bara sover ca 4 timmar/natt.
Här är det bättre och imorgon ska jag jobba igen. Magen är inte helt hundra än men det tar sin lilla tid.
Ha en fortsatt mysig kväll! Jag hoppas du sover liite mer inatt!

Kram
Jenny

Linda sa...

Jenny: vad skönt att du mår bättre!
Hoppas nu magen förstår att det är bra för den här gången...
Men ta det lugnt och var rädd om dig!
Kramar
(och jag vet att dagarna går......)
Kram igen!

Anonym sa...

Ja, jag hoppas verkligen det är bra för denna gången!
Jag lovar att ta det lugnt :)
Du får också vara rädd om dig gumman!
(ingen fara att dagarna går...)
Hälsa Micke!

Kram
Jenny

mossfolk sa...

Usch vad jobbigt! Hoppas hoppas hoppas att nattsömnen blir bättre snart för så där kan man ju inte ha det.

Bloggblad sa...

Sömn är hälsa... alltså är sömnmedel hälsokost...

Gäsp på dig - från en som oftast har svårt att somna och kan snurra i flera timmar, men när jag väl somnat är det vansinnigt svårt att vakna... ett litet helvete är det att inte kunna sova. Men som sagt...

Villa Nian sa...

Sömn är så viktigt! Jag hoppas att din sömn återvänder till dig. *kram*

Hedgren sa...

Det låter ju inte alls bra... Att inte kunna sova brukar bero på något.

Bettankax sa...

Får väl ta ett snack med den där lilla "tallkotten" om hur det står till med melatoninproduktionen.
Sååå tröttsamt att inte kunna sova! Kram :)

Linda sa...

Jenny: hälsningen är framförd och kommer så klart i retur :)
Kramen

Mossfolk: jag har försökt prata allvar med mig själv, men jag är nog lite trögfattad. Tydligen :(

Bloggblad: nä sömnmedel håller jag mig ifrån, tids nog rasar jag ihop och somnar och då tänker jag soooova!

Husett/Tina: jag efterlyser den dagligen, eller nattligen... :)

Hedgren: mmm, men vad?
Det är ganska irriterande att inte veta vad...

Bettankax: det är tur att man kan googla på dina konstiga uttryck... Visste inte att jag hade en tallkotte.
Bor den i huvudet???

Bettankax sa...

Ja det gör den! Nu ska jag sova, hoppas jag. Natti! :)

Elisabet. sa...

Det värsta är ju att det ofta blir en ond cirkel .., man oroar sig för att inte få tillräckligt med sömn och så blir det en evig rundgång.

Hoppas att du får ordning på det hela!

Kram från sydöstra Skåne!