lördag, november 08, 2008

Sjukdom

Datorn har ännu en gång fått en konstig åkomma...
Nu reagerar den knappt på mina knapptryckningar och att öppna en sida på nätet är nästintill omöjligt :(

Tur att maken har sin dator hemma, en sprillans ny, på den gick det jättebra att beställa en ny till undertecknad.
Men nu dröjer det väl några veckor innan den dimper ner.

Idag har vi äntligen fått upp tapeten på väggen! Ni kan tro att det blev fint. Eller vi blev väldigt nöjda i alla fall.

Jag får se om jag får lite energi till att bråka med datorn så att jag kan få in lite bilder senare.
Jag har en nostalgiframkallande bild också att visa!

9 kommentarer:

Lena sa...

Aha, en cliffhanger..:) Trist med datorn.
Märkligt hur lätt det är att trycka hem sånt man behöver (eller inte...)

Villa Nian sa...

Jag hoppas att du får rätt på datorn. Jag vet verkligen hur jobbigt det är med strulande datorer...

christel sa...

Ser gärna en nostalgibild :O)

Humlan sa...

Satt där och läste om datorn och plötsligt så står det att du äntligen har fått upp tangenterna på väggen... inte undra på att den krånglar!
Sedan ser jag att det är mina trötta lördagsögon som inte klarar av alla bokstäver... ;-)

Här bråkar också datorn och jag håller på att förbereda mig (mest mentalt...) för en ominstallation av systemdisken. *suck* Det hade varit roligare med en ny dator!

Humlan sa...

Det är inte bara läsförmågan som är trött, inte kan jag uttrycka mig heller!
"Satt här..." ska det vara och det är naturligtvis datorn jag menar med "den" som krånglar.

Bettankax sa...

Nu blir jag nyfiken! Nostalgibild? Suss gott! :)

mossfolk sa...

Har ni tapetserat själva?
Dumma datorer kan man bli så frustrerad över... och arg på. Tyvärr hjälper det sällan att skälla på dem.

Tankevågor sa...

Jäkla dator! Ursäkta språket men de bara SKA fungera!! Snabbt, tyst och alltid vara beredda när man vill ha dem eller hur?
Vad roligt att ni blev nöjda med tapeten! Säkert jättefint. :-)

Linda sa...

Panter: haha, ja just så. Allt för att ni inte ska glömma bort mig...

Husett: den verkar ha kommit in i andra andningen nu. Vi får väl se.

Christel: det kommer, var så säker :)

Humlan: haha, lördagskväll...
Skönt att det inte bara är jag som vänder och vrider på orden ibland så att det bli heltokigt... Ibland kan det bli hur roligt som helst :) :)

Bettankax: du vet ju faktiskt vad det är!!
Men nu fick jag en annan idé, om en annan nostalgibild :)

Mossfolk: det är pappa och jag som har tapetserat.
men du, det verkar som om min dator tog sig i kragen efter utskällningen igår.
Peppar - peppar!

Londongirl: jag har ju haft ganska mycket problem med den, tyvärr.
Nu orkar jag inte gnälla över den mer, den får pensioneras från mig och leva ett lugnare liv med maken...