söndag, januari 10, 2010

Ännu ett steg.


Hon den lilla gosiga, hon sover i sitt eget rum i natt. För första gången.
Min lilla.
Hon har blivit stor. Och ändå är hon så himla liten.

Jag har fladder i magen, det känns så overkligt och konstigt...

När allt kommer omkring så sover hennes pappa inne hos henne de första nätterna, och jag hoppas på en hel natts sömn för att komma ett steg närmre den pigga, glada mamman som Ebba behöver.
Micke är ledig hela nästa vecka och då borde jag väl komma ikapp min sömn lite.

På bilden är Ebba 18 timmar gammal.
Det känns som om det var igår och samtidigt som tusen år sedan...

9 kommentarer:

Lena sa...

Klokt beslut, hoppas att du får ordning på sömnen, för det är ett elände att vara trött.

bettankax sa...

Å nu håller jag tummarna att alla sover gott i natt. Jag blir så rörd och jättelängtig. Skulle vilja smyga omkring och stå tyst och titta på de sovande flickorna..en stor o en liten:)Kramar

Linda sa...

Lena: eftersom de andra två sover varje natt så tänkte jag prova på samma sak :)

Bettankax: usch, det är lite konstigt... Mysigt fast märkligt.
Men du kan tro att det är mysigt inne hos henne :)
KRAM

Elisabet. sa...

Sov gott, till er alla tre!

Bloggblad sa...

Jag har också svårt med sömnen periodvis, och det är otroligt stressande när man hör överallt hur viktigt det är att sova ordentligt... Fast jag sover bättre nu än när jag var ung. Och framför allt på förmiddagarna - gärna på eftermiddagen också, men när det släcks i alla hus runtomkring, då är jag på alerten.

Tur att skolan börjar så att jag kanske får lite ordning på sovandet.

Annika sa...

Ja, det låter som en bra lösning! Det där med sömnen är inte kul när det strular.
Men, du ska se att det går finfint för henne att sova i eget rum. Alla ggr!!
Kram!!

Tankevågor sa...

Klokt av er att låta henne få eget rum nu!
Det finns ju såna här otroligt bra babyvakter....sån hade vi i helgen när lilla barnbarnet sov över hos oss. Hon sov i sin pappas gamla säng i hans "pojkrum".
På morgonen hörde vi hur hon skrattade när hon vaknade och sa "farfar-farmor".... då var det bara att gå in till henne när man hörde att hon vaknat. :-)

Lycka till nu med John Blund!

Kram

Tankevågor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Elisabet: det gjorde vi! Hoppas att du också sov. Gott!

Bloggblad: att sova på alla möjliga och omöjliga tider har aldrig varit ett bekymmer för mig tidigare, nu är det som att jag har kört skallen i väggen...
Fast peppar, peppar... Jag sov en hel del i natt!

Annika: jag vet inte ens om hon har fattat att det är i ett annat rum - vägg i vägg med vårt sovrum. Fast jag har gett henne en guidad tur :)
Det gick i alla fall hur bra som helst!
Kram

Londongirl: hon sover på andra sidan väggen - alldeles intill mitt öra :)
Jag hör henne om hon vaknar.
Babyvakten används flitigt här eftersom Ebba sover utomhus två gånger om dagen. Det är en bra uppfinning!
Vad mysigt att höra R kalla på er på morgonen :)
Kram