fredag, januari 29, 2010

Kors och tvärs!

Det snöar från ungefär alla håll och väderstreck, samtidigt.
Och därute i snöyran står en vagn med min unge i! Hon sover som en stock. Babyvakten är nämligen knäpptyst.
Vagnen står visserligen under tak och den förutseende mamman har även lagt en filt så där lite skyddande över suffletten, men ändå...
Äsch, nu ska jag stoppa undan det hönsiga i mig och lita till att min, idag, 7-månaders fisunge faktiskt kallar på mig när hon vill in.
Jag går och viker tvätt.


UPPDATERING: 17.10 tog hönan överhanden och jag hämtade in Ebba. När jag fått in vagnen och packat upp ungen så möttes jag av ett par nyvakna ögon från en varm och gosig bebiskropp.

4 kommentarer:

bettankax sa...

Jag önskar att jag var där då...älskar den gosiga Ebban när hon mornar sig:))KRAMAR

Linda sa...

Bettankax: du får packa upp henne imorgon om du vill. Och packa ner henne :)

bettankax sa...

Tack för erbjudandet! Men det är även en stor fröjd att beskåda:)) KRAMAR/Längtar....

Elisabet. sa...

Mina småttingar sov alltid ute i vagnen ... nej, inte alltid, men hur ofta som helst. Och åååå, som dom sov där i friska luften!

När jag bodde i Sollentuna var jag dagmamma åt en liten flicka från Turkiet.

Jag lät henne sova i barnvagnen på balkongen och hon sov sååå gott.
När pappan kom och upptäckte detta fasansfulla, blev jag inte dagmamma längre.

Det var det värsta han hade varit med om.