onsdag, januari 06, 2010

Jo men att så är det...

Jag har inget att komma med.
Det är lediga dagar och jag vet knappt vilken veckodag det är och detta har jag tjatat om i de senaste inläggen.

- Träffade en annan Linda idag och pratade bort några timmar.

- Ebba var vaken och glad som en speleman i över två timmar i natt. Maken och jag stod handfallna och glodde lite dumt ner i sängen. Hur gör man nu liksom?
Vi är vana vid att man stoppar in en napp och sen är det bra med det.
När klockan var närmre halv fyra lade jag mig för sista gången och stängde öronen.
Samtidigt tror jag att Ebba stängde ögonen.

- Jag åt blodkorv med lingon till middag. Micke åt bruna bönor.

- Jag har ganska svårt för Helena Bergström...

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har haft levande diskmaskin i 2 veckor nu... men å andra sidan har maken haft en levande (nåja, rätt trött, men vid liv!) husmor vid spisen i snart 3 veckor...

bettankax sa...

Även jag har svårt för HB...jag ger upp. Måste ju ner i sängen:( Åååå va jag vill vara ledig!! Kram

bettankax sa...

förresten MUMS med blodkorv:))

Lena sa...

:)

Hoppas ni får sova i natt.

Humlan sa...

Haha! Jag ser er stå där och stirra förvånat på en glad och pigg Ebba...

Matildas fikarum sa...

Vad är det för fel på Helena Bergström?

bettankax sa...

Matildas fikarum: hon är bara för mycket..

Annika sa...

Jag med, precis som du och Bettankax, har svårt för HB...
Ja, hon är för mkt...

Hoppas Bebban sover bättre inatt...

Mildamakter sa...

Jag har extremt svårt både för blodkorv och för bruna bönor...däremot kan jag i nödfall stå ut med HB, bara hon inte gråter och snörvlar för det är äckligt!

Tankevågor sa...

Hellre bruna bönor än HB här med....och säkert blodkorv också (är det samma sak som blodpudding?)

Du ser...detta blev ju ett inlägg. Du som trodde att du inte hade nåt att komma med. :-) :-)

KRAAAAM!!

Linda sa...

Bloggblad: det är gott att vara ledig, man får fort härliga vanor :)

Bettankax: och nu vet vi att det blev en kort dag - bra, för man måste mjukstarta!

Lena: hon snurrade lite vid fem, annars var det en mycket stillsam natt :)

Humlan: vi såg nog ut som två fågelholkar :)

Linda sa...

Matilda: jag har aldrig träffat HB och tror egentligen att hon är en sympatisk och bra människa, men det är något med hennes agerande. Det är liksom så intensivt allting. Visst, det är kanske hennes rollfigurer jag inte reder ut ordentligt. Men så spottar hon lite när hon pratar... Stackarn!

Bettankax: för mycket och för intensiv.

Annika: jajamensan, hon sov som en liten ängel, ville bara kolla oss lite vid femsnåret, i så där tre minuter :)

Milda: det kan lätt bli kletigt när hon sätter igång...

Londogirl: jo, jag tror nog att det är samma sak. Jag hoppar gärna de bruna bönorna, min dagmamma tvingade mig att äta det en gång och jag blev magsjuk därefter.
Noll samband, men i mitt huvud har det! Kram