måndag, januari 04, 2010

Måndag, den första i år.

Jag kan villigt erkänna att jag är lite vilse i dagarna, men jag är ju i gott sällskap eftersom det står att läsa lite överallt, att folk är vilse i almanackan.
Jag vet att det är en ny almanacka i alla fall. En som det står 2010 på. Min är röd.

Igår städade vi ut julen, den var ju liksom såååå 2009 :)
Det gick ganska smärtfritt, g a n s k a.
Vi hade inte planerat för det och så blev det ändå som det blev och efteråt var det skönt.
Granen häckar numera utanför fönstret och jag tror att den tycker att det är lite kallt... En halvt avliden ormbunke fick göra den sällskap så nu vill jag ha lite nya fräscha blommor.

Hör att en bajsblöja är på väg att levereras... Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här är en till som har varit konstant vilse när det gäller dagar och datum, men vem bryr sig, när man inte har nånting att passa ...?

Någon tid.

Det är en underbart härlig tillvaro.

Om jag hade möjlighet, skulle jag bli hemmafröken i all evighet.

Linda sa...

Elisabet: det skulle jag också kunna bli! Fast då hade jag ordnat barnvakt då och då så att jag bara hade kunnat ligga på divanen och äta praliner :)

Tankevågor sa...

Ha ha ha .... ni ÄR för härliga Linda och Elisabet! Vet ni vad jag skulle också kunna tänka mig att vara hemmafru på heltid. Hade någon frågat mig för ett antal år sen så hade jag aldrig tyckt det. :-)

KRAM!!

... hm vad är det för dag idag då? ;-)

Annika sa...

Ingen fara här, dock. Här är det återigen VARDAG! Skolan började idag. jag ska plocka ner det poynt jag satte upp innan jag for till Sverige och det ska bli riktigt skönt...

Jenny sa...

Det är härligt att läsa att man inte är själv om att vara lite vilsen på dagarna :) Men det är rätt skönt och inte ha riktigt koll på vilken dag det är....då kopplar man verkligen av!
Idag blev det först ett besök hos din nästkusin och hennes barn.
Sen var det dags att städa ut julen och det är alltid lika skönt:)
Ha en fortsatt mysig kväll vännen!

Kram

Linda sa...

Londongirl: vem vet, jag hade kanske blivit uttråkad, efter nåt år eller så :)
Jag tror att man trivs för att man vet att man har något att gå tillbaka till. Det är ju precis därför som det är så ljuvligt att gå på semester!
Kram :)

Annika: välkomna hem (?) igen :)
Du har väl en del att förströ dig med om jag fattat saken rätt :)
Mycket pynt blir det... :)

Jenny: åh, min nästkusin :)
Hoppas ni hade en bra dag, fast det är jag övertygad om!
Julen är bra mysig när man tar fram den, men det är minst lika skönt att städa undan den!
Stor kram, min vän.