tisdag, januari 04, 2011

Lång natts färd mot dag...

Liten Ebba ville inte riktigt komma till ro igår kväll. I två timmar småpratade och sjöng hon, men sen övergick det till gråt och ibland hjärtskärande skrik.
Vi försökte med allt vi kunde komma på. Alvedon*. Ny blöja. Välling. Ny pyjamas. Ny kudde.
Hon somnade en liten stund vid 01-tiden efter ca 40 "Trollmor" men vaknade storgråtande efter trekvart.
När klockan var strax efter 02 landade vi alla tre i vår säng och två av medlemmarna somnade ganska omgående.
Inte jag.
Jag kunde inte komma till ro. Dels pga min rygg som gör det snart omöjligt att hitta en bekväm ställning och dels av en liten kropp med ovanligt rörliga armar och ben.
När morgonen kom trodde jag knappt att det var sant...

Men idag har jag gjort följande:
- ätit frukost med Ebba
- bilresa till Lund och lämna Ebba till mamma
- träning samt avslappningsövningar och påföljande dusch
- lutfisk (äntligen!!!) hos mamma
- ananaspaj och glass
- en och en halv timmes promenad med mamma och Ebba
- kaffe och saffransbullar och pepparkakor
- soffläge drygt trekvart
- hemfärd

Just nu duschar Ebba och jag har ett huvud som bankar å det j-vligaste.
Det ska bli gudomligt att krypa ner mellan lakanen.

Det finns nätter och det finns dagar. Det här var två av dem.


* det kan ev vara en kindtand på gång. Tand nr 17 i så fall. Vi får väl se.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Men det blev en jättefin dag och jag har haft skoj med er:)

Linda sa...

Bettankax: dagen blev jättebra!