söndag, januari 30, 2011

Varför ändra på innehåll?

Hur mycket kan man egentligen sova?
Alla tre har varit som klubbade sälar i helgen. En med övergående rethosta, en med sårig mun och hostan från ett svart hål och en med hög feber och slemhosta.
Hostar en så vaknar en annan och i samma stund lyckas den tredje somna och så går det runt.
Har inte ens hört att det har knackat på dörren idag.

Så, det var väl dagens bacillstatus.
Jag är så förbannat trött på att vara sjuk eller ha ont någonstans.
Hal hösten gick jag omkring med en rygg som höll på att gå av på mitten, lagom till det nya året anfaller baciller, bakterier och virus i en aldrig sinande ström.

Men ryggen, den är bra!

6 kommentarer:

Carin sa...

krya på er alla 3, kram

Jenny sa...

Jag förstår att du/ni är trötta på att vara sjuka.... Jag väntar på att mitt onda i armen, nacken o vid skulderbladen ska ge med sig. Men som plåster på såren så har jag fått ont i halsen o huvudvärk.
Hoppas ni snart känner er bättre!! Krya på er vännen!

Kram

Tankevågor sa...

Nu är det verkligen på tiden att det vänder! Förstår att ni är trötta på att vara sjuka och lillskruttan....hur är det med hennes feber??

Hoppas ni vaknar i morgon och märker att bacillerna dragit iväg. Puts väck med dem allihop!

Krya på er!

Linda sa...

Carin: tack snälla du! Med dig i tankarna får jag perspektiv på mitt tråkiga gnäll. Kram

Jenny: det är förbaskat tråkigt att inte känna sig i form. Är det inte det ena så är det andra. men vi ska nog bli bra allihop, du med så klart!
Krya på dig. Kram

Londongirl: Ebba är den som dras med febern. Hon har runt 40 grader så fort vi inte ger henne febernedsättande. hon är ganska medtagen, vill inte äta utan bara sova och ligga i soffan och mysa.
Imorgon stannar hon och jag hemma och försöker kurera oss.

Elisabet. sa...

Ja, vi kanske skulle bilda en förening ....

Hoppas att det ger5 sig någon gång!

Linda sa...

Elisabet: fast jag tycker att du är lite väl brutal, jag gillar inte tanken på att bryta något. Brrr!