tisdag, januari 13, 2009

Dejt

Jag hade en inplanerad dejt inför kvällen. Fick reda på att dejtens familj skulle sammanstråla hos oss och då fick jag snabbt ringa maken och be honom komma hem och laga middag till oss.
Inget blev som vi hade tänkt oss.

En omformatering stod på programmet, men helpdesken fick inte musen till att fungera och då fick undertecknad rycka in. Det gick bra till en början, men sen började musen agera spegelvänt och jag skrattade så jag tjöt!

Det hela slutade med att helpdesken fick ta datorn (pappas) med sig hem och se, då funkade allt plötsligt. Både för honom och för mig.

Och varför låter det inte alls så roligt nu som det var just då?

Och förstår ni vad en datorkärm från -98 väger? Det vet min helpdesk som fick kånka ner den från min gömma på ovanvåningen. Men se den funkade trots att den bara vilat sig i måååånga år.
Nu flyttar den nog till soptippen.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Jag undrar om det inte skulle vara bra hjärngympa att köra musen spegelvänt... men jag misstänker att jag mest skulle få maggympa av skrattattackerna.

Linda sa...

Humlan: haha! Jo, det är det säkert, men det är som sagt svårt att vara allvarlig när man är trött :)