söndag, januari 11, 2009

Det är vår i mitt köksfönster...


10 kommentarer:

Lena sa...

Fint att se en sån här kulen dag.

Annika sa...

Härligt, och snart sticker dom upp i rabatterna på riktigt!
Mysigt med vår, om än bara inomhus än så länge.

Bloggblad sa...

Jag fick en liten hyacint gratis igår när jag köpte blommor... känns som om jag börjar om på julen med den knoppen..

Fast i övrigt åkte allt juligt ut idag. Skönt.

Anonym sa...

Åh vad underbart! Och här hemma har vi nästan haft sen februari/mars dag idag vädermässigt. Får nästan upp förhoppningarna om en kommande vår redan nu... ;)

Klimakteriehäxan sa...

Ljuvligt med krokus! Synd att de blir så kortlivade. Men ute är det långt ifrån vår, riktiga stormbyar kommer farande här.

Linda sa...

Panter: fast här har det varit fint idag! Vi hade vår gråa dag igår.

Annika: vi har massor av gröna skott som tittar upp i rabatterna, men än så länge stannar det nog vid det.

Bloggblad: julen har varit försvunnen en vecka här, jag blir tvärtrött på den efter nyår. Då är det nytt år och nytt liv :)

Maries Saga: här har varit sol och uppehåll, men isande kallt i vinden. Det bet ordentligt i kinderna när jag var ute tidigare idag.

Klimaktierhäxan: man skulle vilja föreviga vissa ögonblick, så som när vissa blommor blommar...
Men snart är det fullt av dem i rabatterna!

Tankevågor sa...

Åh så fint med vårliga fönster! Snart kommer de i rabatterna också. :-))

Här är det halv storm och dramatiskt månsken. Ganska ruggigt men vackert på samma gång.

Mildamakter sa...

Häääärligt :o)

Anonym sa...

Inte alls länge kvar så poppar dom upp efter husväggarna. Lite försmak är aldrig fel.
Härligt!

mossfolk sa...

Men så smart!!! Jag som tyckt så synd om mig själv för att jag inte har någon balkong längre... Det är klart att man kan ha dem i köksfönstret!
Fint och vårigt!