fredag, april 10, 2009

En lång fredag.


Den får gärna vara hur lång som helst, dagen.
Klockan är inte 10 ännu och det är redan 12 grader där ute. Solen gassar på och tyvärr ser man hur extremt smutsiga fönsterna är...
Men det får de vara.

Maken har redan åkt österut för att inleda årets fotbollsserie, själv ska jag nog dra på mig ett par ljusa byxor för första gången i år.

Det blir en visit hos mormor idag, adressen är Österlen så vi får se hur många konstintresserade som vi ska brottas med på vägarna.
Men jag har inte bråttom. Jag har ju en lång dag framför mig.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

När jag var barn, var det här verkligen årets längsta dag, för vi fick inte göra ett enda dugg.

Nu har jag egna regler för vilodagar.... tänker inte göra så mycket, men det är av eget val.

Ha det så gôtt!

Tankevågor sa...

Vi är inte långt efter er i gradantal. 11 grader och sol här. :-)

Jag hoppas alla dagar i helgen blir låååånga för jag njuter så av att vara ledig.

Vila fogarna och ha det gott nu!

Skogseva sa...

Denna vackra långfredag tog jag på mig vita linnebyxor och åkte på barnbarnets 15-årskalas. Jag var inte ensam om tunn klädsel! Jag älskar fladdret i svala linnebyxor - det ger en avslappnad skön och vårlig ledighetskänsla. Solen sken över både onda och goda, kaffet dracks på terassen - ljuvligare kan en långfredag inte bli.
Trevlig fortsättning på påsken.
Skogseva

Moster Mjölgumpa sa...

Kanske brottades du med mig idag för jag tillbringade 8 timmar på Österlen. Underbart vacker dag har det varit.

Linda sa...

Bloggblad: jag har aldrig upplevt en sådan långfredag, tror jag. Det är inget jag minns i alla fall.
Vilodagar ska man ta när man behöver dem.

Londongirl: kvicksilvret kröp upp emot 15-16 grader under dagen.
Dagen blev jättelång, det känns i kroppen i alla fall...

Eva: linnebyxor är jättehärligt! Svalt och skönt och så mycket sommar...
Hoppas att påskafton blir lika härlig!

Moster Mjölgumpa: det är ju mycket möjligt, men vi ställde bilen så fort vi kom fram. Sen använde vi apostlahästarna :)