fredag, april 17, 2009

Lägesrapport.

Ni är helt fantastiska!
Jag känner mig så omhuldad av all värme som ni ger mig.
Sms.
Telefonsamtal.
Mail.
Kommentarer.
Ni ger mig jättemycket stöd! Om jag kunde skulle jag krama om er allihopa!


Selma...
Hon vill inte äta.
Hon är kvar på Djursjukhuset och får välling och dropp. Jag vet inte om hon börjar bli bekväm... Matad med välling??
Nä, jag är inte på skämthumör egentligen. Jag mår inte alls bra. Gråter ohämmat mellan varven och tror det absolut värsta.
Men enligt veterinären så är alla värden och prover bra. Hon kräker inte längre, men hon vill inte äta. Vad som är fel vet vi alltså inte.
Jag vet att hon är på rätt ställe, men det kvittar, jag är egoistisk och vill ha min tös här hemma!

Alla ni fina människor, vänner, tack för att ni är så gulliga mot mig!

10 kommentarer:

Lena sa...

Vad gott att höra! Hoppas att det ordnar sig. STORA KRAMEN.

mossfolk sa...

Klart att du vill ha henne hemma! Skönt att alla värden ser bra ut samtidigt som man förstås så gärna vill veta vad som är fel.
Hoppas att hon snabbt blir bättre!
Kram!!!

Tankevågor sa...

Jag förstår att du vill ha henne hemma...det vill jag också! Att hon ska vara hemma hos ER alltså!
Men så skönt att värdena är BRA!!! :-)
Nu håller vi tummar och om det nu skulle vara så att den där kattmadamen vill bli matat resten av sitt (förhoppningsvis långa) liv med välling så får ni väl göra det då! ;-)
Till slut fixar Pyret det också och matar henne ska du se!
Massor av kramar från oss här.

Bloggblad sa...

Jag blev alldeles kall... ända tills jag läste Djursjukhuset... För även om djur är familjemedlemmar, så...

Anonym sa...

Skönt att värdena var bra, du ska se att hon snart äter också. Sedan kan hon vara där hon ska, hemma tillsammans med er!
Kram
/Humlan

Kamilla sa...

Lilla Selma, blir väl omhändertagen! Och att alla värden är bra är ju toppen!
Hon är säkert snart hemma igen:-)
Och matad, kan hon väl bli, hm förlåt om jag skämtar, men du kan väl lägga kisen vid det lediga bröstet:-)
Tänker på er
kramar

Christina sa...

Men det där lät faktiskt betryggande...trots att hon får stanna kvar på djursjukhuset.

Du ska se att allt reder sig till slut. Det verkar ju inte vara fara för hennes liv, men förstår att du är orolig. Kanske den lilla i magen gör att du blir extra känslig...

Ellis sa...

Tack för lägesrapport vännen. Vi är många som tänker på Selma och på er, och hejar på.
Tänk så mycket positiv energi det skapar, allt riktat mot Selma-prinsessan!

Kram!!

Annika sa...

Hoppas den lilla sötnosen snart är hemma igen!
Men, hon är i goda händer, trots allt.
Har tänkt på dig SÅÅ mkt idag!
Kram!!

Skogseva sa...

Så positivt att alla värden är bra, ju mer man kan utesluta desto bättre. Om hon kan få i sig välling är det väl en bra början... Kan hon ha fått i sig något hemskt? Giftig växt? Råttgift? Det är min ständiga oro att våra katter ska stoppa i sig sådant som inte är bra för dem. Jag fortsätter att hålla mina tummar för Selma - och jag håller dem hårt.

Skogseva