lördag, april 25, 2009

På gång.


Vinet.

















(klicka gärna upp bilden)

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Oj - när det är trampat och klart måste vi få se resultatet!

Är du alltså ledig nåt år framåt nu?

Åh, vad jag minns den hösten när jag inte började på nåt nytt jobb eftersom dottern skulle födas i oktober. Vilken seg väntan det var!

Kamilla sa...

Vin? Blir påminnd om att vi köpte en vinplanta på vår smekmånad i Rhendalen! Den planterade vi här utanför! En liten knota som enbart såg död ut!! Nu när vi byggde altanen var vi tvungna att flytta plantan, eller pinnen som det mer såg ut som. Maken tog därmed upp pinnen och lade den åt sidan. En stund senare hade vår lilla hundprinsessa tuggat upp pinnen. Alltså ingen vinplanta här inte. Tur att vinkylen är full ändå!
kram på dig!

Tankevågor sa...

Hur lång tid tar det innan ni fått ihop till ett glas rött var?

Tur att det finns på annat håll innan dess kanske?

Lena sa...

När det finns små blad på vresiga vinstockar då är det verkligen vår. Härlig känsla!

Humlan sa...

En vacker liten knopp på en god växtplats... för jag hoppas att det ska bli gott vin om xx år.

Ha en riktigt vilsam och skön helg!

Skogseva sa...

Hoppas att ert vin är friskare än vårt. Vi får bladmögel på det vareviga år, men käre maken hoppas ändå... Inte blir där några druvor heller - troligtvis för kallt här på åsen.
Jag hoppas på många fina klasar för er del.
skogseva

Linda sa...

Bloggblad: jag tror knappt att det blir något vin, jag vill hellre mumsa på druvorna :)
Ånej, jag jobbar sex veckor till!
Det har varit en mycket märklig vecka som har satt mig på prov, det är den jag har suckat över :)

Kamilla: haha, pudlar...
Tur den inte jäser i magen på vovven :)
Kram

Londongirl: det tar lång tid med tanke på att det är gröna druvor :)
De ska äta solvarma :)

Panter: det där är verkligen en växt som kan se helt död ut och så plötsligt!!! Då är det vår sannerligen :)

Humlan: ser du så klistrig den är när man klickar upp bilden?
Lite obehaglig...
Men ack så gott!

Eva: jag satte stockarna på prov ifjol då jag flyttade de när det var som varmast...
Jag vattnade till förbannelse, men se de klarade det :)

bettankax sa...

Hej lilla pepparkaka:)
Snacka om gröna fingrar! Va kul den tog sig. Kanske kan du ta en litenliten klunk vin när sommaren är som bäst. Men då tar jag med mig..;)

qi sa...

Jag har också en vinstock i mitt land där knopparna växer. Förra året blev det fyra små vindruvor. Men det blir nog fler iår!

Christina sa...

Så roligt med en vinstock :) Här behövs det växthus för ett sånt, och vårt är av minsta slaget :(

Linda sa...

Bettankax: fast vitt vin är inte min favorit, går det bra med rött?

Qi: vi fick flera klasar ifjol, men så var vi tvungna att flytta den och då kapade jag bort allt som kunde ta energi så att den fick rota om sig i lugn och ro.

Christina: mot en södervägg så kan det hända under i Skåne :)
Jag skulle däremot vilja ha ett litet, eller stort, växthus... :)

Bloggblad sa...

Jahaja, jag trodde du skulle bli helt ledig sen.