måndag, april 20, 2009

Glömsk.

När vi flyttade hit för lite drygt åtta år sedan så bodde vi på en byggarbetsplats. Vi totalrenoverade hela huset på en gång och eftersom vi gjorde allting själva, förutom det numera utrivna badrummet, så levde vi mitt i skiten hela tiden.
Man såg ut som ett lik med skit både här och där och brydde sig inte så mycket om att det fanns lite gipsdamm på smörgåsen eller slipdamm i kaffet.

Idag har de vi anlitat, börjat riva i vårt badrum. Och jag säger då det - minnet är kort. Fy fasiken vad skitigt det blir överallt.
Men jag är lycklig över att processen är igång och det går alldeles utmärkt att leva utan badrum, det har vi gjort förr.
Så nu vet ni det.

7 kommentarer:

Kamilla sa...

Du pratar med en som vet. Vi levde utan badrum i ett halvt år. Satt på en tillfälligt uppställd toastol mitt i garaget på en lastpall och sket! ha ha nu efteråt kan jag skratta, men det gjorde jag inte då kan jag lova!
(vi har bara en toa här, men så kanske det är hos er oxå?)

Från det ena till det andra,, kan du tala om för mig varför vissa bilder man lägger in i bloggen blir klickbara och andra inte. Alla bilder jag lägger in gör jag likadant med, lägger in från min egen hårddisk! och vissa kan man sen klicka upp men andra inte??!!

Kul att se dig och pyret i verkligheten idag!
kram

Linda sa...

Kamilla: vi har två toaletter, men endast dusch och tvätt i den som numera inte existerar.
Vi levde utan både badrum och kök i ett halvår så det går, men det finns roligare saker.
Nu är det skönt eftersom någon annan får ta hand om det :)

Jag vet att någon i min länklista har samma problem med bilderna. Men varför vet jag inte riktigt.
Hur gör du när du laddar upp dem?
Jag laddar alltid upp alla bilder först och gärna flera åt gången, sen skriver jag texten.
Jag vet inte om det har någon betydelse, men mina blir alltid klickbara.

Roligt att se dig också vännen.
Kram!

bettankax sa...

Skönt ni är i gång, eller att nån är igång, med renoveringen.
Vill du bada? Välkommen till mitt Spa. Tillval såsom hårborstning, fotbad, handmassage. Det är bara att ringa. Förhållandevis lätt att få tid. ;)

Linda sa...

Bettankax: varför har jag inte tänkt på det??
Det där lär nog nappas på endera dagen :)
Idag blev det dusch på Mickes jobb, det gick bra det med!
Men att jämföra det med BettanSpa, det gör man inte samma dag.

Elisabet. sa...

Det där har jag också funderat med .. bilderna!

Jag får som regel ALLA bilder klickbara, men igår, helt plötsligt, var det tvärtom och jag fattade ingenting!

Och så minns jag när vi hade flyttat in i huset på landet .., det var julen -94 .. och vi satt inte på någon toastol .., vi hukade ute på grannens åker ..-)

Ena dottern vägrade att komma hem.

Skogseva sa...

Allt går!
I vårt förra hus byggde vi ett urtjusigt badrum. Det var bara det att någon extratoalett fanns inte i det hundraåriga huset så en dasstunna sattes in i det ouppvärmda uthuset. Under ett par månader duschade jag utomhus - en slang kopplades på kökskranen och vidare till en dusch som vi riggat upp på terassen. Man blir ganska pigg och vaken av att duscha medan det snöar på ens nakna kropp... Arbetet med badrummet utfördes mitt i vintern!
Skogseva

Linda sa...

Elisabet: jag vet inte varför det blir så, jag har nog bara råkat ut för det vid ett par tillfällen.

Här glömde vi att vi hade toalett inomhus, då för åtta år sedan. Vi satt också på huk utomhus. Länge... :)

Eva: jag har inga som helst bekymmer med att leva utan badrum. Det här handlade om att jag hade glömt hur smutsigt det blir när man river.
Men det kan jag leva med också, det blir ju så bra till slut!