tisdag, maj 05, 2009

Så är det.

Jag har så äckligt mycket att göra just nu. Jag vet faktiskt inte när jag jobbade så här mycket senast. Under en sammanhängande period.
Det är inte rätt läge i livet för min del, men jag har inte så mycket val just nu.
Samtidigt som det är roligt och givande när det händer mycket så kräver det mycket ork och energi, sånt som jag inte har överlager av just nu.
Jag vill inte gnälla och få det att låta som om det är synd om mig. Det är mest ett konstaterande.
Så det så.

9 kommentarer:

Kamilla sa...

Stackars dig, liite synd om dig är det allt! Men säg, när har någonsin arbetsbelastning kommit lägligt "fniss"!
Ta hand om dig! Och ta det lilla lugna!
kram K

Tankevågor sa...

Visst är det typiskt att det ska vara så mycket att göra när man egentligen borde ta det lugnt!
Skönt att det är roliga saker ändå! Kombinationen med mycket att göra på jobbet + tråkiga uppdrag är mer slitsamt.

Försök hitta lite andrum och vila mellan varven i alla fall!
Kramen

Lena sa...

Londongirl har sagt allt :)

Bloggblad sa...

Vad fin du är i mage! (Det är inte jag...:)

Visst är det trist att det alltid blir så mycket på en gång - sen kan det vara lugnt och tyst länge. Jag känner ibland att jag inte borde klaga som har så mycket kul som händer, men fasen vad trött jag blir.

Bloggblad sa...

P.S. Men jag är ju inte gravid i alla fall... phuh! Vilken tur!

l*eva sa...

...och vad har jag sagt?

Ta det lugnt, dessutom: Den tid Du har nu...när du *bara* bär omkring med EN mage...kommer aldrig någonsin igen!
Kom i Håg det!!!!

anna of sweden sa...

Vet att jag frågat förut. Men jag frågar igen; Hur länge till ska du jobba? Känns som att det snart vore läge för lite semester för din del.

Ellis sa...

Anna ställde just den fråga jag hade på g. Känns som du borde trappa ner snart, så du inte är helt slut när det är dags.

Kram kram!

Linda sa...

Kamilla: så sant så, det kommer aldrig lägligt.
Kram

Londongirl: det är givande men jag känner att jag orkar mindre för varje dag och jag lyssnar mer och mer på min kropp. Men det är svårt, man är så van att orka.
Kram

Panter: och jag tar in. Lovar!

Bloggblad: alla är fina i gravid-magar av någon anledning. Förmodligen för att det är ett under i sig, att det bor en människa där inne...
Ibland undrar jag in har fattat det.

L*eva: jag vet...
Men jag är ganska snäll mot mig själv.
Du kan tro att jag är en latkorv här hemma i alla fall :)

Anna: när den här veckan är slut så har jag fyra veckor kvar. jag hoppas att det räcker med heltid de veckorna.

Ellis: fyra veckor. Och jag vill försöka trappa ner på slutet. Vi får väl se vad jag kan få till.
Kram