torsdag, maj 14, 2009

Släpp!

Nu mina vänner kan ni släppa.
Vi är hemma igen, alla fyra :)
Vi är världens stoltaste mattar till en katt som lät sig klämmas på över en halvtimme.
Som de klämde på hennes knuta och petade med pincett och klämde igen och tittade i munnen och under tungan osv.
Selma satt stilla precis hela tiden.
När de skulle ta tempen lade hon sig ner lugnt och stilla och där låg hon kvar när de stack en spruta i nacken på henne med antibiotika.
Men då tyckte hon nog att det räckte för när allt var klar fräste hon och gick in i transportburen och lade sig.

En antibiotikakur väntar och på tisdag ska vi tillbaka för att röntga hennes käke. Man vet inte vad som har orsakat knutan och man vill utesluta att det har med tänder och käkben att göra.

Tusen tack för alla tummar och tassar!
Kram på Er!

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, helt ärligt hade jag helt glömt bort att hålla tummar och tår, men det gick ju vägen ändå ..-)

Så bra för er alla!

Pelle hälsar säkert till Selma.

mossfolk sa...

Tjoho, vad skönt! Duktiga Selma!

Linda sa...

Elisabet: vad är det du säger - har du glömt??!!
Det var kanske bra den här gången, förra gången gjorde du ju tvärtom :)
Selma hälsar tillbaka till Pelle!

Mossfolk: superskönt! Och jag tror att Lurvigs tass var med på ett hörn :)

Tankevågor sa...

Åh så skönt! Då ska jag försöka bända upp mina tummar nu....de sitter fast sen jag började hålla igår. :-)

Kramar till er alla!

Mildamakter sa...

Dutti tös, skönt att det är över!

Kamilla sa...

Ja då har jag knutit upp vovvarnas tassar här!!
skönt att allt gick bra!
ha nu en skön helg! Klappa magen!
kram K

Skogseva sa...

En seg liten kattdam Selma! Och lätthanterlig. Jag känner ett par mig närstående katter, som icke hade låtit någon peta dem i munnen. Eller ta tempen för den delen.
Hälsa den gamla damen från
Skogseva

Humlan sa...

Så skönt!
Och så duktigt av henne! Men jag förstår att hon fick nog tillslut.

Mian sa...

Vad lugn och duktig hon är, fina Selma.