söndag, december 05, 2010

Dag 20 - Den här månaden.

Förr var december en väldigt intensiv månad.
Jag har sjungit i flera olika körer och då är det många luciatåg och julkonserter som avlöser varandra.
Jag jobbar i en bransch som går på högvarv under julen.
Jag har en familj som är uppdelad på flera håll och min man likaså. Alla ska man hinna träffa och alla vill ses på samma dag...

Nu är det lite lugnare.
Jag har släppt körsången på obestämd tid, jag har tagit föräldraledighet som tar sin början om två veckor och vi släpper några av de där "måste-träffarna".

Ikväll var jag och lyssnade på en av mina gamla körer och det var skönt att sitta som publik.
En helt annan upplevelse än att stå där framme, mitt i smeten.
Men båda är härliga. På varsitt sätt.

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det låter klokt.

Jag har sedan slängt en massa julmåsten överbord.

I år funderar jag allvarligt på att skippa lussebullarna.

Men jag bara funderar än så länge.

Linda sa...

Elisabet: lussekatter har jag bara bakat en gång, tror jag.
Det är bättre mamma får sköta det, hon gör de bästa!!

bettankax sa...

Det måste varit en annorlunda att sitta i kyrkbänken och lyssna.

Tack för kattkomplimang:) Nya sett dagens ljus idag.

bettankax sa...

annorlunda upplevelse...

Annika sa...

Förstår att det känns annorlunda, men det var nog ett bra beslut att dra ner lite.
Dec är ju en superintensiv månad.

Linda sa...

Bettankax: jo, det var ju det jag skrev :)
Puss!

Annika: jag ska försöka njuta av dagarna som väntar, en lugn och skön julmånad ska bli min melodi.

Bloggblad sa...

Jag har också lugnat ner mig med julkraven, nu tar vi det som det blir och några hyacinter och extra ljus brukar piffa upp vad som helst.

Dessutom är det andra året i rad som jag inte ens hört en enda luciasång övas - och jag tänker inte gå över till skolan på min lediga dag och titta. Drygt 100 genomkörda luciatåg räcker livet ut för mig.