söndag, december 19, 2010

Första tomtebesöket avklarat!


Vi firade lite jul igår. Tomten hade redan varit och lämnat några klappar hos Ebbas morfar.
Vi hade en lugn och skön eftermiddag och kväll tillsammans.

Världens finaste unge var en riktig pralin, trots en envis förkylning och tråkig hosta.
Hon somnade som en stock på vägen hem. Med sig hem hade hon en strålande fin bondgård!

Idag har jag var seg som en gammal skosula.
Feber och snorig.
Det är så typiskt mig, att bli krasslig när lite ledighet hägrar.
Men nu är det som det är och jag får hoppas att vi mår bättre imorgon.

Jenny-vännen kom förbi en sväng på eftermiddagen och Ebba fick fler julklappar. En jättesöt klänning, tights och ett pussel. Hon har det bra, den ungen!

6 kommentarer:

bettankax sa...

Gulliga goseunge!!:)

Anna sa...

låter som en fantastisk dag! ja inte att du var så seg kanske, men det där med tomten är ju något alldeles särskilt...

Jenny sa...

Tack för en mysig eftermiddag igår och för den fina julklappen :)
Hoppas du känner dig lite bättre idag vännen.
Kramisar

Linda sa...

Bettankax: :)

Anna: det var en väldigt mysig kväll. Den riktiga tomten träffar vi först på fredag, det kommer att bli riktigt spännande :)

Jenny: det är du som ska ha tack!
Ebbas julklappar var jättefina!
Jag står på benen idag så det blir nog bra :)
Kram

Elisabet. sa...

Jag tyckte att jag hade skrivit här, men det kanske jag inte gjorde?

I alla fall: Ebba är så go och så söt så man vill helst äta upp henne alldeles på direkten! Och likadana kalasbyxor har vi, hon och jag. Sånt gillar jag.

Linda sa...

Elisabet: åh, det hade du nästan, du skrev jättefint på Facebook om ett liknande kort.
Gulliga, gulliga Du!!