söndag, december 26, 2010

Julen är slut.

Nu är det mellandagarnas tur.
Vilken otacksam benämning. Mellandag. Så där lite lagom trist.
Jag har inte en aning om vad vi ska hitta på. Imorgon jobbar maken så det är Ebban och jag som ska förströ oss.
Pulkabacken ligger nästan i vårt trädgård men jag är rädd att jag inte fixar det med min rygg. Men vi måste nog ta oss ut. Det har varit mycket mat. Med betoning på mycket.
Så nu kryper jag till kojs och tackar för den här helgen och ser fram emot att fira av det gamla året och in det nya.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag älskar mellandagar. Kravlösa, schemalösa. Före jul upptäckte jag att ingen av mina elever hade hört det ordet - inte ens de som är födda här, men å andra sidan är de inte i skolan i mellandagarna och hör aldrig det ordet.
Många av dem är muslimer, men firar ändå lite grand med julgran och klappar, fast då till nyår.

Annika sa...

Jag med. jag är som Bloggblad, jag älskar dem!
Så lugna och sköna...
"bara vara" dagar.
GOD fortsättning till dig och din familj!!!
Kram!

Linda sa...

Bloggblad: jag fick också förklara ordets betydelse för någon yngre släkting i helgen.
Men det är kanske inte så ofta man pratar om de där dagarna längre, eftersom det nästan är vanliga dagar numera. Allting är ju öppet och då måste vi ju arbeta.
Fast jag njuter av att vara ledig :)

Linda sa...

Annika: jo nog är de lugna alltid, de här dagarna.
Fast imorgon måste vi göra ett ryck i några affärer, men mamma passar Ebba så det går nog ganska smidigt ändå :)
God fortsättning till dig och de dina också!
Kram