torsdag, december 23, 2010

Glädje!

Fatta lyckan vid frukostbordet när telefonen ringer och man inser att man har ingen annan än Liv Ullman i luren.
Hon säger att hon läst vad jag skrivit om henne och att hon nu vill önska God Jul och bredvid henne sitter Ingmar Bergman och han hälsar så gott. (ja, han har återuppstått)
Det är då jag börjar lyssna.
Norskan är nästintill perfekt och glädjen och värmen i rösten går inte att ta miste på.
Som tur är sitter den där Bergman i bakgrunden och fnissar och småpratar, rösten påminner mycket om en viss Pensionatvärd.
Liv ville i alla fall önska den lilla familjen God Jul och bad mig hälsa till mamman min.
Sen fick hon bråttom eftersom hon skulle iväg och spela teater i Oslo.

Åh, tack för ett alldeles underbart samtal, fina Du!

3 kommentarer:

bettankax sa...

Tackar allra ödmjukast för hälsningen!! Tänk att ta sig tid att ringa så här mellan föreställningarna. Glad blir man:))

Lena sa...

:)

Elisabet. sa...

,-)

Ja, jag blev glad själv! hälsar madame Ullman.