måndag, november 19, 2007

# Helgen

Helgen försvann lika fort som den kom.
Micke har ägnat i stort sett halva helgen åt fotboll och jag har under tiden stickat strumpor och mössor.
Lyssnat på en bok jag inte hör.
Orden förvinner ut i rummet, tar inte vägen om mina öron.
Jaja, han får prata på tills boken är slut, det finns inget annat att lyssna på.

Nu är det måndag och solen har bestämt sig för att stanna i sängen idag.
Det är mörkt, grått och kallt.

Och Grattis alla Elisabettor och Lisbettor, ni har namnsdag idag :)

13 kommentarer:

Villa Nian sa...

Här hos mig lyser solen så jag tog en lunchpromenad bara för att få njuta lite. Kallt men skönt :-) Hoppas solen kommer ner till dig oxå.

Annela sa...

Här är också mörkt och grått och du gör rätt i att ta en vilodag i sängen. Du får säkert sällskap av myskatten Selma. Ha det skönt och tänk bara glada och lugna tankar.

kramar

Linda sa...

Tina: ååh har du sol... *suck*
Så härligt med ljus!
Det spelar inte så stor roll om det är kallt bara man får lite sol på näsan :)

Annela: det är inte jag som ligger i sängen, det är solen som inte har kommit upp ännu :)
Vilodagen får jag ta en annan dag.
Kram

Annika sa...

Och här hos mig i det annars klara VA är det mulet och 6 grader..lite mörkt. Skåneväder, eller hur?
Jag tycker det är rätt skönt!!!

Linda sa...

Annika: det är precis som Skåneväder :)
Men jag gillar det bara om jag får sitta hemma och mysa med tända ljus.
Inte när jag ska vara pigg och alert :(

Anonym sa...

Tack för GRATTIS :)

Mildamakter sa...

Kan du inte lägga ut bilder på dina alster?...*nyfiken*

Elisabet. sa...

Tack, säger jag också ..-)

Anonym sa...

Hur ska vi få helgerna att gå lite långsammare...jag har inget bra recept.

Här har vi haft fint väder idag...till och med sol

mossfolk sa...

Ja, visst är det helt otroligt hur snabbt ledig tid försvinner iväg!
Säger som mildamakter, bild på resultatet av allt stickande skulle vara kul...

Anonym sa...

Det låter mysigt att lyssna på en ljudbok och sticka samtidigt - när det ändå är så grått ute. Om boken nu hade varit bra...

Linda sa...

Bettankax: :)

Mildamakter: jo det kan jag visst göra, de kommer i eftermiddag.

Elisabet: tur att jag kollade almanackan annars hade mamman min blivit ledsen :)

Gunnel: om du hittar receptet så får du gärna dela med dig :)
Helgen fick mer än gärna bli dubbelt så lång.

Mossfolk: det känns alltid som om ledig tid går mycket fortare, av någon märklig anledning.
Bilder kommer i eftermiddag :)

Monica: nu börjar det hända saker i boken så nu börjar örat att uppfatta :)

Annela sa...

Jaha, jag läste nog lite snabbt. Jag tänkte att du tagit en vilodag. Men sticka är ju också vila. Ha det gott