fredag, november 16, 2007

# Meny

Snart är det helg och jag har en fredagkväll för mig själv att se fram emot.
Jag sitter som bäst och funderar på vad jag ska äta.
Något gott.
Som inte kräver någon energi från mig.

Hm.

Favoritgodiset just nu, står överst på handlingslistan.
Geléhallon :)
Ja, ni läste rätt.
Jag måste handla idag.
Micke hinner inte eftersom han ska iväg.
Stackars mig.
Ni som har hängt med ett tag vet att jag fullkomligt avskyr att handla.

Tur att man har några angenäma bekymmer ibland.
Sen blir det strumpstickning till Idol.
Total avkoppling.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Köp nåt snabbt och enkelt, så kan du sitta och sticka och bara slöa sen. :-)

Själv ska jag på kalas i em, och stoppa mig full med tårta. :)

Dakota sa...

Lycka till med "handlingen"!

Trevlig helg!! :-)

Villa Nian sa...

Tänk vad jobbigt jag har det! Både jag och Maken hatar att handla och vi måste också göra det idag. Men sen är det helg! Äntligen :-)

Linda sa...

Ellis: det blir nog lite goda ostar, smarriga oliver och lite parmaskinka. Ett glas vin så klart :)

Dakota: det behövs :) Tack!
Trevlig helg till dig också.

Tina: det är förfärligt att behöva gå in i en mataffär och den värsta dagen är ju fredagar... :(
Blä! Det blir en snabbrunda!

Annika sa...

Du och Tina spinner på samma tema nu idag, hi hi...vad göra till middag?
jag gav henne så barnsliga förslag så jag ger dig inga ;-)

Jag är som du, hatar att handla mat. DET är så triiiist...och ännu tristare är det att packa in varorna i skåp, kyl och frys när man kommer hem.
SKÖNT att det är fredag iallafall...Ha det så skönt!!

Anonym sa...

Nej, nu får damen allt skärpa till sig med språket!

Smarriga oliver. Totalt felaktig mening!

;-) ;-)

Mildamakter sa...

Vi har också varit iväg och handlat ikväll, tillsammans med resten av Malmös befolkning verkade det som. Det är v i d r i g t att handla en fredagkväll, det bara är så!

Tankevågor sa...

Jag avskyr att handla en fredagkväll. Så det blev hämtmat och ett glas vin.

Anonym sa...

Det låter som en skön kväll. Jag är godissugen..men nej...det får vara tar mig några russin :O)

Kanske kanske det blir lite gott imorgon när jag handlar. Ska köpa lite ingredienser till en annorlunda tigerkaka med philadelphiaost i. Måste testa!!

mossfolk sa...

Ostar och geléhallon lät inte alls fel. Hoppas att du fick en skön fredagskväll!

Bloggblad sa...

Jag åt lite för mycket godis förut ... hm... och har sytt ut ett par brallor som satt bra förra vintern. Inte bra....

Men jag har inte stickat ikväll. Första kvällen på länge som armarna får vila.

Lena sa...

Överlevde du fredagshandlingen?

Jag handlade igår, nästan lika illa det.

Linda sa...

Annika: det var väl den dagens i-lands-problem, middagsbekymmer ;)
Men jag tycker det är helt okej att packa upp hemma, bara jag slipper handla... :)

Ellis: jag får lära dig att tycka om oliver så att vi kan smaska på sådana tillsammans :)

Mildamakter: inne i Malmö är det ännu värre, jag höll mig hemma i byn och det var som om alla var på Ica samtidigt, köerna ringlade sig långa trots att alla kassorna var öppna och personalen jobbade för högtryck.

Londongirl: det är egentligen det bästa, men jag var inte sugen på någonting så jag fick botanisera på plats :)

Gunnel: russin??? Är det vad du festar på en fredagskväll?
Men den där kakan lät riktigt spännande :)

Mossfolk: den blev lugn och skön och det är mysigt att vara lite ensam hemma ibland :)

Bloggblad: jag skulle nog också behöva sy ut lite kläder... Eller kanske rent av röra på mig mer...
Men mina armar har inte fått vila...

Panter: jadå :)
Men jag har haft noll blogginspiration i helgen så det är därför jag har varit tyst.

Anonym sa...

Hm.
Kan jag inte få smaska på nåt annat istället? Oliver är så.... rysliga.

Linda sa...

Ellis: *fniss*
Vi kan säkert hitta på något annat som jag gömmer oliverna i :) :)