lördag, november 10, 2007

# Snö

Redan igårkväll började det snöa.
Först kom det ett hagelregn som inte var av denna värld och efter det kom den mjuka snön. Stora tussar singlade ner.
Men det var två plusgrader när vi lade oss så vi hade inga stora förhoppningar om att den skulle ligga kvar tills idag.
Men det gjorde den! I alla fall så att man kunde ana den :)

Under dagen har vi upplevt nästan alla sorters väder.
Strålande sol, regn, hagel, snö, strålande sol, snö osv.
Ena minuten har det varit beckmörkt inhomhus och i nästa stund har solen bländat en genom de, inte-så-nyputsade, fönstren.
Hela dagen har jag lyssnat på en bok och stickat, druckit kaffe och myst.
Tvättmaskinen har fått jobba lite, men annars har det stora lugnet infunnit sig.


Nu på eftermiddagen har jag lett från öra till öra av olika anledningar.
Först fick jag ett långt mail från en rar vän som gjorde mig glad, verkligen jätteglad!
Sen ringde telefonen och numret var min pappas.
De är hemma igen efter sin Afrikaresa och han bubblade av berättarlust och lät så otroligt glad!
Imorgon får jag se alla bilder och höra mer av deras upplevelser.

Micke ser inte lika glad ut just nu, han nystar en härva garn till mig... :)

14 kommentarer:

Tankevågor sa...

Härligt med mail, visst blir man glad!

Hedgren sa...

Ja, idag har vi nog upplevt det mesta i väderväg härnere...

Lena sa...

Precis så mycket (?) snö har vi med, men här har det varit fint hela dagen. Svinkallt och sol. Hade nog varit en perfekt dag att tillbringa inomhus.
Afrikabilder! Det låter toppen, vore det inte så långt skulle jag nog försöka snika med på något sätt:)

Elisabet. sa...

Och inte en enda liten snöflinga i Ystad ..-)

Däremot i Trelleborg.

Anonym sa...

Här har vi vitt idag och jag bara njuter.
Skönt att se att du har haft en bra dag!

mossfolk sa...

Å vad glad jag blev att du haft en så bra dag!
Spännande med väderväxlingar... När man är ledig och kan titta på de olika vädertyperna innifrån :)
Här har varit vitt och vintrigt hela dagen.

Villa Nian sa...

Micke är en hjälte :-). Skönt att du har varit glad idag och att mailet fick dig och le :-), hoppas nu att allt blir som jag vill :-).

Afrikabilder låter inte fel!

Ingela sa...

Glad att du verkar lite gladare!

Anonym sa...

Mys- och slappardagar är absolut nödvändiga.

Anonym sa...

Låter som en härlig lördag och nu önskar jag dig/er en dito söndag! KRAM :)

Bloggblad sa...

Här är det riktigt ljust och fint i dag med ett mycket tunt snötäcke. Som jag bara tittar på inifrån...

Visst är det kul för våra respektive att de får känna sig delaktiga i stickningen!

Annika sa...

Verkar som en helmysig dag! Och e-mails är alltid KUL!!! Man blir verkligen glad!

Anonym sa...

Det piggar upp med snö och om det sedan är blandat med sol, är det inte helt fel.

Det låter som om du haft en riktigt skön dag!

Linda sa...

Londongirl: speciellt så härliga och glada mial :)

Hedgren: det har varit ombytligt, milt sagt :)

Panter: tänk att någon milimeter snö kan lysa upp så, det är precis vad jag behöver :)
Och du, bilderna var fantastiska!

Elisabet: det är märkligt att det kan vara sådan skillnad bara på ett par mil.

Gunnel: hela helgen blev jättebra!
Skönt!

Mossfolk: hela helgen blev bra så jag känner mig bättre än på länge. Underbart skönt!
Och det är skönt att kura inomhus när det är sådant väder ;)

Tina: ditt mail var en skänk från ovan! Tack!
Och alla tummar hålls :)
Och Micke lär väl klpa en nystmaskin till mig i juklapp :)

Ingela: det är jag med :)

Matilda: ja de ger mersmak :)
Fast hela helgen har varit som balsam.

Bettankax: och det blev som du önskade :) Kram

Bloggblad: jag funderar på att lära honom sticka enkla projekt när min beställningslista är för lång, men se det vill han inte :)

Annika: det var längesedan jag hade en sådan perfekt helg!

Monica: det var en hel del som trillade på plats som gjorde att sinnet blev lättare.
Underbart skönt!