onsdag, november 14, 2007

# Julafton

I morse när jag kom till jobb stod en stor papperspåse på mitt skrivbord med ett innehåll som tilltalade mig väldigt mycket.
En arbetskamrat hade städat ur ett skåp och tänkt på mig.
Lite vardagslycka en helt vanlig onsdag.

Här hemma är det som vanligt.
Jag stickar på och levererar sjalar, halsdukar och vantar till höger och vänster.
Det är roligt och mitt största problem just nu är att alla ljudböcker är slut här hemma!
Fick lyssna på Pippi efter jobb, Astrids 100-års dag till ära :)

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tycker det är jättesvårt att sticka på beställning, då blir jag nervös och stickar ojämnt. Jag ville heller aldrig sy åt någon annan på den tiden jag sydde mycket, gjorde det en gång, och så snett har jag aldrig sytt... många upprepningar blev det.

Nu håller jag på med svarta muddar... och grått pälsgarn, poodle. Tufft.

Anonym sa...

Vilken godispåse!! :-)

Förresten, håller du på med scrapbooking? Jag minns inte.

Linda sa...

Bloggblad: jag har inga problem med det faktiskt, skönt annars hade jag aldrig blivit klar :)
Hur är poodle att sticka i?
Lägger du ut bild?

Ellis: jag blev jätteglad!!!
Jag har testat litegrann, men jag fastnade inte riktigt :) Så som jag kan fastna med en massa annat.

Anonym sa...

Samma här. Jag testade, men nja... jag vet inte, det blir för mycket plock för mig. Och grejor överallt.

Linda sa...

Ellis: ja och så blir det så mycket man ska plocka undan efteråt :)

Bloggblad sa...

Poodle var svårt! Bubblorna följer inte riktigt med i maskorna utan man får peta fram dom. Att maska av snyggt var jättesvårt! Repa upp törs jag inte tänka på... Skulle aldrig drömma om att försöka sticka mer än dekorationer i det.

Mildamakter sa...

Vilken rolig överraskning, det är precis sånt man behöver lite då och då :o)

Linda sa...

Bloggblad: då ska jag nog hålla mig ifrån det :)
Eler så är jag envis en dag att jag ger mig på det, det ser så roligt ut tycker jag.

Mildamakter: det var ingen på jobb som riktigt förstod min glädje ;)

Anonym sa...

Vilka/vilken goa/go arbetskamrater/arbetskamrat du verkar ha

Anonym sa...

Vilka/vilken goa/go arbetskamrater/arbetskamrat du verkar ha

mossfolk sa...

Vilken trevlig överarskning sådär mitt i veckan! Jag hade visserligen funderat på vad jag skulle ta mig till med innehållet, men hos dig passade det ju alldeles perfekt :)