tisdag, november 20, 2007

# Helgens mössor...

En alldeles ljuvligt mjuk mössa i Rowans - cocoon.
Den kommer att bli en favorit.
Och mönstret - tja, det fanns bara där i skallen :)
Inte så avancerat alltså.


Sen blev det en till av bara farten och garnet inhandlades i Ystad tillsammans med Ellis tidigare i höstas.


Och sen är det Mickes ena moster som inte kan nöja sig med en sjal...
Utan hon vill ha en liten kofta/bolero.
En sådan här.
Mönstret kommer från Garnstudio och garnet är Vivaldi.
Det är som att sticka med en sytråd med en massa ludd på.
Ööööööörk!
Men den kommer säkert att bli fin så småningom.

14 kommentarer:

Tex sa...

Oh, den lilla koftan ser jättehärlig ut.

Anonym sa...

Tjuuusigt tjuuusigt!!

Linda sa...

Tex: koftan kommer att bli jättefin.
Men om jag ska vara riktigt ärlig vet jag inte om mostern kommer att passa i den...

Ellis: Tack :)
*rodnar*

Mildamakter sa...

Jag är (återigen) imponerad!

Linda sa...

Mildamakter: *fniss*
Du är väl söt :)

Anonym sa...

MEN vilka fina mössor! Vill ha!! Går ju inte med detta STORA huvud som redan har inbyggd "rysk pälsmössa"...;)

Linda sa...

Bettankax: klart det går!
Nu ska du inte vara så självkritisk.
(kommer från rätt ...)
Du får komma på en stickdag snart!

Annela sa...

Åh, vad snygg mössa. Cocoon är ett underbart garn att sticka i. Jag har stickat 2 halsdukar i det och det är så följsamt och bra. Nästan stickar sig själv. Hihi.

Lena sa...

Vad flitig och duktig du är! Jättefina saker.

Anonym sa...

Vilka fina mössor. Jag tycker alla är så fina i sina mössor...och det är BARA jag som inte passar i den varan. Därför köper jag oftast (dvs alltid) jackor med luvor

Linda sa...

Annela: ja det garnet är jättehärligt, raka motsatsen till Vivaldi som lever sitt eget liv..

Panter: tack, allt som är roligt går ju så enkelt :)

Gunnel: så där känner nog de flesta, att man själv inte passa i mössa. Men det är ju så skönt!

mossfolk sa...

Men vad du är duktig! Fina mössor. Jag som inte kan sticka alls är jätteimponerad!

Bloggblad sa...

Men så fina mössor!!! Jag måste nog försöka mig på det också. Helst har jag pannband, men när kylan ligger mellan pannband och Stora Fårskinnsmössan, då vore det bra med en stickad.

Fast jag väntar till efter julmarknaden där jag ska sälja (?) muddar...

Linda sa...

Mossfolk: det är faktiskt väldigt lätt - bara räta maskor eftersom jag stickar på en rundsticka.

Bloggblad: det kommer du att klara galant.
Och muddarna kommer säkert att bli en succé - de är ju lite finurliga med pärlor och klavar :)