lördag, november 24, 2007

# Mickes lilla piga :)

Igårkväll var det middag på restaurang med alla arbetskamraterna, eller de flesta i alla fall.
God mat, gott vin och många glada skratt.

Idag har vi sett på skidor och putsat alla fönsterna.
(jag har egentigen sex rutor kvar på insidan på bottenvåningen, men det låtsas jag inte om.... de får vänta till imorgon så att jag ser vad jag gör...)

Nu känner jag mig ganska nöjd och tänker sjunka ner i soffan en stund och lyssna på en skiva av boken.

10 kommentarer:

Villa Nian sa...

Vad duktig du är! Vi skulle nog behöva putsa lite fönster också. Men här finns då ingen piga :-)

Anonym sa...

Kan det vara "stora pigdagen" idag? Har nämnligen varit min egen piga denna dag... ;)

Anonym sa...

Mitt dåliga samvete vaknar till liv...tvätta fönster. Hm....

Bloggblad sa...

Varför påminner du om fönster... jag putsade några av våra 19 i somras... Tänker genast glömma bort att du sa nåt om fönsterputs - och ringa putsmannen under försommaren, när de sopat gatan utanför. Och sen kan jag aldrig bli minister... :)

Tankevågor sa...

Den här lägenheten har alldeles för många fönster....7 rum och kök är inte roligt när det är dags att börja putsa! Men det är det nu för jag gör alltid det till första advent. Pust!

Vad lyssnar du på för bok?

Trevlig fortsättning på helgen!

Ingela sa...

Hann inte putsa alla fönster innan riktiga vintern kom. Var dock listig nog och började med de som vetter mot söder. Det är där man ser oputsning.

Bloggblad sa...

londongirl: Jag kan lära dig ett knep: Tänd bara stearinljus inne, så syns inte skiten!

JULIEK sa...

Hei på dig, Lindalotta. Hoppas du har det bra der nede i sødra Sverige. Kram : )

Elisabet. sa...

Hahaha .. jag kan, precis som Bloggblad, inte heller bli minister i en kommande regering..-)

Annika sa...

Ja, du är verkligen flitig. Vad underbart att ha så många fönster putsade..
Som sagt, jag borde också...Men jag sätter nog upp julbelysningen ute istället :-)
Säger som L-gal; vad lyssnar du på för bok???