söndag, november 25, 2007

# Ofrivillig tystnad.

Här är det tyst, eller det viskas bara lite ibland.
Jag funderar på vad som är bäst, att återställa datorn till sitt urspungsläge med allt vad jobb det innebär eller att helt enkelt kasta den i väggen.
Att komma in på en sida tar ungerfär en kvart, svara på kommentarer lika lång tid och att öppna en mapp tar väl tio minuter. Att pinga på nyligen har rekordet - 38 minuter!
Sådan långsamhet har jag varken lust eller tid till.
Jag blir så otålig och till sist så förbannad att jag verkligen kan kasta f-nstyget i väggen.
Alltså håller jag mig härifrån.
Ofrivilligt.

Era kommentarer läser jag på mailen och passar här på att berätta att det är Agenten av John Grisham jag lyssnar på.
Elisabet och Bloggblad: ni kan bli rolighetsministrar i alla fall :)

När det gäller min fönsterputsning så fick jag en kalldusch igårkväll.
Lagom till när jag var klar började det blåsa och sen kom ösregnet och det har fortsatt under hela söndagen också.
Slutsats: det är inte lönt att putsa fönsterna... Inte när man heter Linda :(


Jag hoppas att datorn ska självläka inom snar framtid.
Men jag vet att jag kommer att ta tag i detta när jag vaknar full av energi en dag.

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är bra att få veta - börjar ju undra varför det är så tyst från dig...
Passa på att njuta av datorfrihet. (Säger jag som får spasmer om min inte funkar...)

Anonym sa...

Har du Vista?:-/

Jag gav upp, vi har nu lagt in XP istället.

Har du garanti kvar? Lämna in den i så fall.


kraaaam!

Lena sa...

Visst är det irriterande! Vår stationära håller på att ge upp, så nu har vi sparat över det mesta på en annan hårddisk. Datorn ska på semester och kommer förhoppningsvis hem pigg och glad.
Säger som Ellis , har du garantin kvar, använd den!

Tankevågor sa...

Säger som Bloggblad....bra att få veta.
Visst är det jobbigt när datorer inte uppför sig som man vill. Det SKA bara
funka eller hur?
Ha det så gott och så hoppas jag vi ses igen snart.
Kram

Ingela sa...

Mitt specialpedagogtålamod funkar inte på apparater - förstår din känsla.

Anonym sa...

Datorer och bilar...dom ska stånka och gå...helst inte kosta något alls.

Tack ... nu fick jag en ursäkt till att inte tvätta fönstrena till jul...
Jag vill ha en vit jul och inte en våt...så nu slipper jag tvätta dom. Tack än en gång :O)

Anonym sa...

Trettioåtta minuter... Det låter verkligen inte bra och jag förstår att du snart går i taket. Är det alltså Vista som ställer till det så?

(Vad skönt att läsa i din blogg att jag inte är den enda som inte hunnit tvätta fönster. Det var en lättnad, verkligen) :)

Anonym sa...

Å mamma mia. Jag ska nog inte berätta hur "ofta" jag putsar fönster... Ähum. :)

Annika sa...

Vilket SKIT!! Jag skulle bli rabiat!!!
Fy sjutton när det skiter sig sådär. Förstår att du har noll lust att blogga mm...

Hoppas du har garantin kvar. Måtte du ha det!! Så du kan lämna in eländet...

Mildamakter sa...

Det är få saker som är så irriterande som krånglande teknik, så jag hoppas verkligen att du har garanti kvar och att du får rätt på eländet!

Villa Nian sa...

Borde finnas lagar mot tröga datorer. Oerhört frustrerande...förstår dig och hoppas du får rätt på den snart!

Linda sa...

Bloggblad: jag känner mig lite utanför. Trivs inte alls av datorfriheten ;)

Ellis: nä, XP. Fick Vista gratis och har provat installera det, men gav upp och lade in XP igen. Men det är längesedan, över ett halvår sedan.
Kram

Panter: visst har jag garantin kvar, men den har gått ut. Precis.
Jag har tagt för lång tid på mig.
Men nu har jag rensat den ordentligt så nu är den liiite piggare.

Londongirl: jag har ju abstinens!!
*fniss*
Men jag har försökt att rätta till en del i apparaten, vi får väl se hur länge det varar.
Kram

Ingela: när man är van att det går undan så klarar jag inte sådana väntetider, det är alldeles för tidskrävande.

Gunnel: fast nu är det fint väder igen och du kan tro att det är en väsentlig skillnad mot förut, man kan se det vackra genom fönsterna :)

Monica: det är bara mitt eget dåliga samvete som kommer fram när det gäller fönsterna, vad andra tycker spelar mindre roll.
Men det är en skön känsla när de är rena :)

Ellis: det kan vara bra insynsskydd :)
Annika: jag har varit alldeles för seg i mitt agerande.
Istället för att ringa eller skriva acer så har jag gnällt på bloggen och nu har garantin gått ut...

Mildamakter: nu är det väl fjärde gången jag svarar på samma fråga och jag blir bara mer och mer irriterad på mig själv...
Garantin ligger fint i ett kuvert i skåpet och där har den legat för länge bara för att jag inte har orkat ta tag i det.
Så dum jag har varit!
Jag ska inte gnälla mer i fortsättningen :) :)

Tina: jag har kastat den i väggen några gånger så nu funkar den, ett tag.
Skämt åsido, jag har rensat bort en massa så just nu känns den något piggare.

Anonym sa...

Insynsskydd, jaa! Det är ju DET jag har förstås! =)

Men du, om datorn. Om du vill ha/behöver hjälp/tips/peppning/en vägg att slänga den i, hör av dig!

*kram*

Elisabet. sa...

linda: ja,ellis är bra att ha .., ja, hennes herr P i alla fall ..-) Den mannen vill jag leasa, för min dator är så jääääkla seg just nu.