tisdag, februari 12, 2008

# Bonus

Vet ni?!
Jag fick ett infall och tog en extra ledig dag, bara så där - Tjopp!
Bara för att jag kände för det.
Vilken grej :)
Nu har jag läst lite bloggar utan att titta på klockan och utan att sucka över väntetiden.
Så här kan jag ha det oftare.
I soffhörnet ligger Selma GosNos och väntar på mig.

Ser ni att Selma nästan har som ett svart hjärta på höger bakben?
Med lite god vilja alltså :)


Senare i eftermiddag blir det skidskytte och nagelbitning :)
Och imorgon är det dags att inställa sig på jobbet igen.

13 kommentarer:

Annela sa...

Det gjorde du alldeles rätt i!!
Ha det så gott med Selma och skidskyttet. Jag ska se det jag också och jag ser hjärtat tydligt. Hon är sååå fin.

Linda sa...

Annela: då kan vi heja tillsammans!
Tur att här finns så många djurvänner i bloggvärlden :)
Klubben för inbördes beundran :) :) :)

Lena sa...

Rätt tänkt!

Här blir det inget skidskytte, ska i väg på en 50-års uppvaktning. Har en kollega som så lämpligt fyller år på lovet. Han vet inte att vi kommer en hel drös, men hans fru vet :)

Prettomorsan sa...

Åh, vad sött - det ser verkligen ut som ett hjärta!

Anonym sa...

Klart det är ett hjärta!
Kram moster K

Anonym sa...

Ser verkligen mysigt ut i soffhörnet hos finastekatten! (bettanpåjobbetkaxnot)

Anonym sa...

Så det var din tur idag med lite ledigt. Härligt!! Klart jag ser att det är ett hjärta...behöver inte anstränga mig alls :O)

Jag träffade en bekant i lördags på MAXI. Hon hade ganska nyligen fått pension. Hon hade gått vid 63 och det tror jag att jag också kommer att göra, om jag får leva och ha hälsan alltså.
Så skönt det kommer att bli och jag tror att jag kommer att njuta av varenda lediga dag. Skulle nog kunna sluta i morgondag om det så vore :O)

Annika sa...

Skönt med lite ledighet bara sådär!! Härligt!
och visst kan man tydligt se Selmas hjärta, så fint!!

Villa Nian sa...

Härligt med en bonusdag så där:-). Selmas hjärta syns jättetydligt :-), vet du LillPys hade ett på höften, det var större och ibland fick man rätta till strån för att se det men det fanns där :-))

Tankevågor sa...

Men åh, vad sött! Hon har ju ett svart hjärta där! :)

Låter så skönt med lediga dagar. Jag har nedräkning till mitt sportlov som jag får vecka 9.

Linda sa...

Panter: sådana överraskningsfester brukar bli så roliga och lättsamma
Hoppas det blir en trevlig dag/kväll.

Madelene Nattfrost: så bra att du kunde se det :)

Moster K: där är du ju igen :)
Du är ju trots allt lite partisk eftersom du tillhör familjen :)

Bettankax: hoppas du är hemma nu efter festligheterna så att du kan förbereda dig inför imorgon - Lycka Till!

Gunnel: jag har faktiskt varit ledig sedan i fredags - fniss!
Det har varit alldeles underbart och om friåret fanns kvar hade jag nog slängt in en ansökan.

Annika: och vet du, alla hushållssysslor har bara fått vänta, det är inte sånt man ska hålla på med när man är ledig :)
Nåja, tvättmaskinen har snurrat några varv men det är också allt.

Tina: Åh Lillpys...
Selmas är också lite suddigt ibland, men här syns det ganska bra.

Londongirl: du kan tro att Selma och jag har myst - massor!
och jag har till och med fått pussa på hennes fothjärta :)
Förstår att du längtar efter ditt lov...
Du ska se att nästa vecka försvinner i ett nafs!

mossfolk sa...

Vad skönt med lite ledigt!
Hjärtat syns ju klart och tydligt och det där hörnet ser allt bra mysigt ut.

Linda sa...

Mossfolk: nu är jag tillbaka på jobb igen :(
Men ikväll sitter vi nog i soffhörnet igen :)