tisdag, februari 19, 2008

# Svensson?

När man har lite lugnt på jobb, precis innan lunch, kan man göra ett Svensson-test.
(som förmodligen är riktat till barn och ungdomar med tanke på en del alternativ...)

[X] Ditt efternamn slutar på -son
[X] Du känner någon som har samma förnamn som du
[X] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[ ] I din familj är ni 2 barn
[X] Du bor i villa
[X] Du bor i en tätort
[ ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[X] Dina föräldrar har gift sig
[ ] Din mamma är yngre än din pappa - fast bara sju månader
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[ ] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[X] Du har tillgång till Internet hemma
[X] Du har egen mobiltelefon
[ ] Du har ett eget rum
[X] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[X] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[X] Du har varit i Grekland
[X] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[X] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[ ] Ingen av dina föräldrar röker
[X] Din pappa är lite lätt överviktig
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan
[X] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[X] De flesta i din familj är blåögda
[ ] Du äter på Mc Donalds (räknas två gånger om året??)
[X] Du följer Melodifestivalen

Multiplicera antalet kryss med tre och få din procent.
17 x 3 = 51
Hoppsan, jag är på god väg :)

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Oj - så mycket tid över får jag varken på jobbet eller hemma...

Jag tänkte på dig idag! Ringde till posten, och det var en kvinna som svarade på en skånska som inte var av denna världen... jag fick fråga om hur många gånger som helst - för ord som "kroupreklaemcentrrrraelen" och "OEDEÄRRRR-total" tillhör inte min vanliga vokabulär så det hjälpte inte att hon sa om dem... :) Och jag tycker det är pinsamt att säga att jag inte förstår språket...

Anonym sa...

12x3 = 36

Ha! Jag är bättre än du! (Och inte skrev jag ".. än dig" heller)

;-)

Anonym sa...

För det var väl en tävling?

Lena sa...

14 x 3 = 42, det föll nog allra mest på husvagnarna. Jag gillar verkligen inte den semestervarianten ;)

Anonym sa...

håhå...räknade i huvudet och kom upp till 36 ... nog trodde jag att jag var mer svensson än så :O)

Annela sa...

Men jag har en bit kvar - 24% Svensson. Vad är resten då?

cS sa...

Jag fick väldans lågt. Lägst poäng vinner väl..tävlingen? I så fall är jag bättre "än dig", bert.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oj, den listan skaa jag genast pröva...

Lilla B sa...

39% Svensson här. Det var en kul test. Husvagnarna ställde nog till det här också - vill inte ens prova sån semester. Hmm. Där rök säkert några procent till...

Tankevågor sa...

Fick som Panter 42. Har aldrig åkt husvagn, har inget son-namn och har inget eget rum, konstigt nog för här finns gott om rum. ;-)
kramar

Linda sa...

Bloggblad: det var så snabbt gjort :)
Men så där grötigt tror jag faktiskt inte att jag pratar.
Jag får skicka en ljudfil till dig en dag :)
Jag har ju kunder från Ystad till Gällivare så jag får tänka lite på hur jag pratar.

Bert: 10 poäng för svenskan och grattis till lägre poäng :)
Du vann i alla fall över mig :)

Panter: de där husvagnarna är inte jag heller så förtjust i egentligen, men när jag var barn var det jättemysigt!
Vi hade många härliga somrar både i Ystad och på Öland.

Gunnel: vi får skriva om alternativen lite så ska du se att du närmar dig mig :)

Annela: du är nog lundisk, uppblandad med göteborgsson :)

cS: ditt namn är så långt ifrån Svensson så det är väl därför :)

Mamma Millan: gör det - jag kommer och kikar!

Lilla B: åja, då är du ju på god väg ändå.
Och som sagt, de där husvagnarna tillhör mina barndoms somrar :)

Londongirl: alternativen är nog inte för vuxna :)
Så jag är nog mer barn än de flesta *fniss*

Bloggblad sa...

Nej, jag tror inte att du pratar så - men just pga skånskan tänkte jag på dig.
Jag tycker nog att man kan skärpa till sig om man är telefonist. Jag pratar t.ex. inte öschöttska särskilt brett i telefon eller offentligt, fast här hemma blir det tjocka L och öppna Ö och Ä...

mossfolk sa...

Ojoj, 51 procent. Tur då att jag sålde volvon :)

mossfolk sa...

Ojoj, 51 procent. Tur då att jag sålde volvon :)