onsdag, februari 06, 2008

# Trög upprepning, suck!

Hemma...

Jag har skrivit om det innan och blir trött av att bara se mig skriva det igen.
Min dator är trött, extremt trött och jag känner ingen som helst lust att sitta här och vänta på att den ska orka bläddra bland mina favoritbloggare.
Jag har gjort en fullständig backup och kastat allt som kan ta kraft från datorn.
Om det hjälpte?
Nä, det kan jag inte påstå...
Tyvärr lyckades jag köpa mig ett måndagsexemplar.

Ibland känner jag bara för att lägga ner alltihop.
Att skriva det här inlägget, leta upp en bild på den externa hårddisken och lägga upp den, tja, det har tagit mig 28 minuter...

Jag sätter mig i soffan och tittar på fotboll istället.

14 kommentarer:

cS sa...

Vårtrött dator? Ibland handlar det om datorn, ibland nätet, emellanåt bägge. Gissar att du virussökt och defragmenterat hårdisken. Ibland kan det vara lönt, om man ids, att formatera om hårddisken och installera ett nytt frächt operativ. Då slipper man alla oändliga små filer som ligger kvar efter gamla program man tagit bort. Ibland ligger de där och bara ställer till det.. så, varför inte en vårstädning innan trädgårdsbestyren tar fart?

mossfolk sa...

Usch sega datorer är så frustrerande! Jag hade nog inte haft tålamod att lägga så mycket tid på ett blogginlägg...

Villa Nian sa...

Nä, det får inte ta för lång tid då blir man så stressad.

Bettankax sa...

...men du har i alla fall en fin utsikt! :)

Lena sa...

Usch vad trist! Jag har dåligt tålamod med sega datorer och andra krånglande apparater, så jag förstår dig.

Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena sa...

Det var jag, som inte hade tålamod att vänta, utan tryckte två gånger :)

Elisabet. sa...

Fy faderullan, så tråkigt!

Jag tittade också på fotboll, utan att notera resultatet. Det var noll-noll så länge jag tittade.

Linda sa...

cS: jag vet inte mer vad jag ska göra.
Jag har fabriskåterställt den två gånger, provat felsäkert läge och kört alla virus- och städprogram jag kan tänka mig.
Jag tror att den får sova i papperskorgen en natt, så kanske den kommer på andra tankar.

Mossfolk: det har inte jag heller egentligen, men så blir jag till sist så irriterad så jag ger mig inte, den ska inte få vinna över mig!
:)

Tina: jag blir mest irriterad och arg.
Och sur.
Till ingen nytta... :)

Bettankax: ja, när solen är framme är det härligt!
Nu går vi mot ljusare tider med stormsteg.

Panter: haha!
Jag vet inte hur många gånger jag klickar för många gånger bara för att jag tror att den inte har fattat...
Jag ska skriva ett mail till tillverkaren och fråga om det är normalt.

Elisabet: ja, det är så trist.
När det gäller fotbollen så missade du inget, det blev inga mål alls.
Lite sömnpilleraktigt.

Anonym sa...

Jag hade samma problem. Men så i förrgår tog jag hem ett gratisprogram som heter SpyBot search and destroy och gjorde en fullständig scanning. Där dök det upp vissa filuriga saker i RÖTT, och programmet frågade om jag ville rensa.

Yes, yes, yes, sa' jag och tryckte på knappen.

Nu går det fortare än blixten. Och inte saknar jag något som kan ha åkt med av bara farten i rensningen.

Ännu!

Linda sa...

Bert: åh vad bra det låter!
Tänk om jag skulle testa, det kan ju inte bli så mycket sämre...
Tack för tipset, det lär väl ta en dag eller två att få igång skrället ;)

Anonym sa...

Fy för sega datorer. Våran nya, inköpt i november...den är som ett gammalt tröskverk. Jag har fått hjälp av supportrar....jag har gjort en fabriksinställning...men nej..händer ingenting.

Nu ska jag snart ta den under armen och fara iväg med den så butiken får skicka den vidare till fabrik. Säker något jättelätt..men nej...jag blir bara så irriterad. Tur att jag mest använder lappen

Annika sa...

SÅ tråkigt. Datorer, blogginlägg, bilder man lägger upp bara SKA gå med vindens hastighet...
Prova det här med Spybot, det kan ju iallafall INTE bli sämre...

Tankevågor sa...

Usch det där är inte roligt alls. Jag har heller inget tålamod med sånt. Det ska gå FORT att jobba på datorn annars blir man ju tokig. Du har ju inte ens haft din så länge eller hur?

Min bärbara börjar bli jättekonstig men den är i alla fall tre år och har varit med om mycket. Allt blir randigt och det blir bara värre och värre....går snart inte att läsa. Men det är bara så ibland. Mysko eller hur?