fredag, februari 08, 2008

# Envis

Jag finns här, bakom skärmen.
Över ett dygn har den hackat på, rensat bort filer och startat om och varnat och blinkat.
Tänk att en liten elektronisk sak kan göra en så irriterad.
Jag har slitit mitt hår.
Suckat.
Förbannat tillverkaren.
Suckat igen. Uppgivet.

Men åter givit mig fanken på att jag ska ordna detta.
Vad gör det om ett inlägg tar en kvart att publicera?
Eller om en bild tar tio minuter att laddas upp?
Under tiden stickar jag.
Just nu är det en tröja i svart bambu och bomullsgarn, som är så lent, så lent.
Det kommer att bli en fröjd att ha den på sig.


Och med posten kom ett tjockt kuvert med olika mönster på Pippitröjor.
Ännu en gång vill jag ge en stor kram till Å, som var så gullig och mailade mig om att hon hade mönster att dela med sig av!

I nästa vecka ska det handlas garn, igen :)

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men VARFÖR går allt så segt? Är inte din dator rätt ny?
Här är det riktigt illa nu med min bärbara. Den är verkligen sjuk! Det blir randigt och konstigt och ibland alldeles grönt på skärmen. (Den kanske mår illa) En dator med vinterkräksjuka?

Jag måste snabbt fixa en ny och tror du jag har tid med det??? NIX, det finns inga datoraffärer på sjukhuset där min son ligger. Suck! Nu lånar jag makens så länge.

Men vad ÄR det för fel på din??? Det ska inte gå så där sakta.
Hoppas på att du kan få hjälp med den!
har du någon garanti på den? Minns inte när du köpte den, men inte var det väl så länge sen?
Kram

Bloggblad sa...

Jag är ju bortskämd med snabb datasupport... men nog blir jag lika arg som du när det hakar upp sig.

Tack för tips på Tusen solar som hörbok. Kanske ska jag försöka igen? Jag brukar ju alltid somna, men en bra uppläsare kan hålla mig vaken.

Har du hört "En ö i havet" av Aino Trosell? Med Sven W som läser - med tickande klocka, knarrande dörrar och andra ljudeffekter som gör att man ÄR i rummet där han sitter. Helt ljuvligt.

Bettankax sa...

DDD = dummadummadator! Envishet är för det mesta en god egenskap ;) Ha en bra lördag i skidspåret! Kram :)

Bettankax sa...

...så roligt att din efterlysning av mönster gav resultat. Kanske du ska sticka mer än en? Kan ju aldrig vara fel att ha en sådan tröja menar jag ;)

Linda sa...

Londongirl: jo, den är ju faktiskt ganska ny, ca 14 månader.
Jag mailade tillverkaren härom dagen och de bad mig ringa istället.
Jag får väl se till att göra det.
Det låter dock som om din mår mycket sämre, grön skärm tyder på illamående :)
Kram

Bloggblad: kan jag skicka skrället till din datasupport?
Tack själv för tips - den boken ska jag se till att lyssna på.
Och välkommen hem igen!

Bettankax: ja, det är verkligen en DDD! :(
Jag sitter här och trugar med den för att få in ett inlägg och svara på lite kommentarer och än så länge funkar det, man får inte ha alltför bråttom bara...
Var det där en önskan?
Du kan ju skälv.
Hur går det med raggorna?
Kram