onsdag, maj 14, 2008

# Hjälp?

För många, många år sedan, hade mamma och jag dille på en låt. Den spelades om och om och om, ja ni fattar, igen.
Och det var den här låten.
Bette Midler framför orginalet. Jag tror i alla fall att det är hennes från början.
Men det var inte den versionen vi lyssnade på utan det var en annan kvinna och jag har letat mig fördärvad efter den.
Jag är inte dum, jag tror inte ni ska kunna veta vem det är på studs, men ni har kanske en aning om vem som mer har gjort den.
Jag tror att året kan ha varit -92, eller möjligtvis -93.

Mamma, vet du vilken det?

Och det är ganska irriterande att jag inte kan lägga in videofilmer. Jag har nog lekt lite för mycket med koderna, för hela sidan blir rörig.
Claus, hur gör du?

12 kommentarer:

Bettankax sa...

Nej tyvärr...men nu har jag fått den på hjärnan. Tack för det! ;)

Linda sa...

Bettankax: varsågod :)
Och jag kan meddela att jag har lyssnat på Hasse Andersson en stund och går och gnolar på Eva-Lena, Ann-Christin, Vejby Ängar och Änglahund nu... :)
Måste ju friska upp texterna till Sommarrocken :)

Annika sa...

vad jag vet så är det endast Bette Midler som spelat in den...
NU blir jag supernyfiken på vem det är du har hört den med. Hoppas du får hjälp här på bloggen. Sånt där kan ju reta en vansinnig. Har du kollat iTunes? Sökt på From a Distance?
Nu blir jag verkligt nyfiken och får ge mig ut på google...

Linda sa...

Annika: jag har sökt på google och YouTube, men ska kolla iTunes. Tack för tipset, det hade jag inte tänkt på.
Och sånt här är hopplöst, det kan reta gallfeber på mig... :)

Anonym sa...

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Vill bara säga att vad fint du har fått längst upp på din sida...heter det header??

Linda sa...

Gunnel: åh Selma och Findus :) Tack!
Men de har suttit där någon vecka nu.
De är fina i verkligheten också :)

Anonym sa...

Enligt Wikipedia spelades den först in av Nanci Griffith:

http://www.youtube.com/watch?v=oVRHZi5oZwo

http://en.wikipedia.org/wiki/From_a_Distance

Är det den versionen du söker?

Linda sa...

Ellis: nä, tyvärr...
Jag hörde den innan. Det är nog en nyare version än Midler, men absolut inte poppig på något vis.
Äsch, jag får nog lägga ner detta.

cS sa...

Det är inte svårt. Man klistrar in "embed kod" i sitt inlägg. Det brukar finnas i anslutning till filmen på svald sajt. Lycka till

Linda sa...

cS: det gör jag, det är inte det som är problemet.
Videolippet hamnar centrerat på sidan så högerkolumnen hamnar längst ner på sidan... *suck*
Vilket problem :)

Elisabet. sa...

Jag har videofunktion på min kamera, men efter att ha läst dina rader nu, så inser jag vad som kommer att hända.

Det får bli stillbilder.

Med fasa minns jag när jag lade in en vanlig länk och hela min sida förvandlades till x och y:n.

Linda sa...

Elisabet: haha! Men man kan ju bara ta bort inlägget om det blöir fel, så blir allt som vanligt igen. Klart du ska testa. Jag hade velat se Pelle in action :)