måndag, februari 23, 2009

Rensning

Micke sliter och släpar ner i källaren*, det låter som om det är ett monster som rör sig där nere.
Vi har sedan vi flyttade hit, 2001, fyllt på med all sköns skit där nere och nu är det så mycket att vi inte kommer in där längre.
Imorgon kommer det två stycken män, som måste komma in där.
Så nu är det operation sanering som pågår.
Tur vi bor nära återvinningssationen.
Och då kan man ju undra varför vi samlar skiten i källaren.
Ja, säg det.


* Källaren är oinredd och det är ca 160 cm i takhöjd så det är inget ställe vi tillbringar mycket tid på. Ifall ni undrade.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är märkligt det där med grejer som nästan verkar föröka sig.

Vi har en krypvind, där maken kröp upp med mängder av bråte när vi flyttade in för 20 år sen. EN enda sak har jag behövt däruppifrån. Jag har f.ö. inte en aning om vad där finns, har aldrig varit där uppe... så vi funderar på att ta ner och slänga allt (karlgöra, tycker jag) utan att ens titta. Vi har ju inte saknat en enda pryl.

Linda sa...

Bloggblad: precis så sade jag till Micke - du behöver inte sortera ett enda dugg - släng skiten!
Har vi inte behövt något på åtta år så lär vi inte behöva det sen heller!
Osis att jag inte kan bära något......... :)

Lena sa...

Vad skönt att ni får ordning i källaren nu!
Vi har ett helt stall med loft... där finns det många "bra att ha grejer" enl. min man. Jag försöker med jämna mellanrum säga att vi kanske skulle beställa hem en stor container, men så långt har vi inte kommit än... Ärligt talat förstår jag inte varifrån allt kommer.

Tankevågor sa...

Jag förstår inte heller vart allt kommer ifrån...
Jag skulle nog kunna fylla en container jag med, med bara saker (som jag inte vet vad det är) från vårt ena förråd.

Men nu har jag i alla fall gjort i ordning ett antal kartonger med loppis-saker. Det ska säljas på loppis i vår.

Anonym sa...

..då är det härligt att inte ha en enda pinal för mycket, hahahaha ;)

Linda sa...

Panter: det är nog det som är problemet, att man faktiskt har plats till att samla skräpet på...
Det lär behövas några dagar till, men nu är det påbörjat i alla fall!

Londongirl: egentligen skulle vi nog kunna sälja hur mycket som helst, men jag har inte den orken, inte tålamodet och framför allt noll lust! Så det blir Lions som får ta det som faktiskt är vettigt, resten kasseras.

Bettankax: nä du vet väl inte vad jag pratar om, du som inte sparar på någonting............

Christina sa...

Så har vi också på stationen, och skulle lådorna brinna upp så skulle jag inte för mitt liv kunna säga vad de innehöll.

Annika sa...

Måste bara skriva att din mage på bilden nedan är så fin!!!

Jätteskönt med ordning i källaren. Det är så underbart när det är utrensat för själen...OCH för källaren (vi håller ju också på med just det just nu). SÅ sanslöst mkt skit man samlar på sig!! INTE klokt!!!

mossfolk sa...

Usch vad jag är dålig! Här har jag varit och läst om säkringen som gick, tittat på fina selma, blivit glad av magbilden och sympatiserat med Micke som röjer i källaren (förstår inte hur det kan bli så himla mycket saker sådär. när jag flyttade senast hade jag bara bott ett år och ändå fanns huuur mycket som helst att slänga)
Men har jag srivit någon kommentar? Nope inte en enda. Men jag har läst :)