lördag, mars 01, 2008

# Den första lördagen i mars 2008.

Min frukost. Jag är ensam hemma och samtidigt syr jag ihop en färdigstickad tröja.

Efter lunch kommer mamma och vi får några timmar med mysigt småprat bland stickor och garn.

Efter den urtråkiga så viktiga provlappen börjar jag lägga upp de första maskorna på min efterlängtade Pippi-tröja.

Mamma fixar något gott till kaffet och förmanar mig för att nämna något för Bert...
Men Bert - jag hoppas du har lite överseende eftersom detta är Mickes första - och sista i år - då han inte tål en del ingredienser... :)

Micke begrundar årets första träningsmatch. Förlust med 10-1...

Det är serverat!

Singstar :) Vi sjöng både solo och duett och det blev många härliga skratt.

Bettankax lyssnar till Micke. Stum av förvåning :)

Och jag har kommit en liten, liten bit på väg.
Nu blir det snart middag, oxfilé och klyftpotatisar och ett glas rött.
Utanför är det åter storm och regnet piskar mot rutorna.

12 kommentarer:

Bettankax sa...

Tack för en härlig dag! Singstar, superbra duett ni bjöd på. Jo, det stormade rejält på hemvägen. Kramar :)

Linda sa...

Bettankax: bra att du är säkert hemma.
Och du sjöng ju också duett, med den äran :)
Ha en bra kväll!
Kram

Tankevågor sa...

Åh vad roligt med singstar! Har provat det en gång och det var så kul. Jag tror jag ska önska mig det...fyller snart!

Men vilka vackra vårbilder du har här nu på bloggen!

Jag önskar verkligen att jag kunde sticka!! Hur svårt är det egentligen?
Kan jag få komma på kurs hos dig? ;-)

Kramar

Villa Nian sa...

Jag önskar verkligen jag kunde sjunga men det finns inte bara :-). Har faktiskt sjungit singstar och det lät fruktansvärt :-)!

Men det låter som ni haft en verkligt härlig dag och SEmlorna *mums*

Anonym sa...

Härmed delgives LindaLotta dispens för semmelkonsumtion utanför normal lovlighetsperiod.

Anledning: Ömmande fall.

Luleå 2008-03-01
Bert Bodin

Bloggblad sa...

Vilken mysig dag ni hade. Betydligt mysigare än att trängas på IKEA - fast maken och jag konstaterade i dag att vi hade en himla rolig dag igår. Ser man det som en familjeutflykt blir det lättare.
Det enda vi fick med oss hem själva (förutom det vi hjälpte våra barn att släpa hem) var en sån där korg i tre våningar för papper... som till nu legat i slarviga högar på skrivbordet.

Kunde du inte lagt ut en videosnutt av sången?

Bettankax sa...

Då jag i högsta grad är delaktig i lagöverträdelsen vad gäller semmelkonsumtionen(jag möjliggjorde densamma), ber jag härmed att få tacka herr Bert för dispensen.

Linda sa...

Londongirl: det är roligt - det är omöjligt att låta bli att skratta ibland :)
Våren är verkligen på gång nu, nu är det solen vi väntar på.
Och sticka, det är inte svårt, jag lovar!
Klart du kan få komma, men tror du att vi hinner sticka då? :)
Kram

Tina: nu är det så att alla kan sjunga, sen hur det låter det är en helt annat sak.
Vi får väl göra ett test så småningom :)

Ber: TACK!
Jag visste väl att du hade hjärtat på rätta stället :)
Och nu blir det nog inte fler i år, fast det är klart, vi har varsin kvar i kylskåpet...

Blogblad: det var en härlig dag, så lugn och bra på alla vis och med många skratt och leenden :)
IKEA är aldrig en hit när det är lönehelg...
Och knappt annars heller, jag blir lätt stressad där.
Men ändå åker man dit, fast nu är det längesedan.
Och en videosnutt... nja, riktigt så roligt ska vi kanske inte ha :)

Bettankax: det är så sant, allt är egentligen ditt fel :)
Haha!
Tack än en gång. Kram

Annika sa...

Vad kul det måste vara med Singstar. Det har jag aldrig provat, men hört så mkt bra om!
Vilken mysig dag ni hade.
Och semlor...MMMMmmmmm....

Anonym sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft. Tur där att Bert gav sitt tillstånd...usch..tänk att gå med dåligt samvete :O)

Fasiken vad jag blir sticksugen...skulle vilja göra en sån där kofta med flätor och noppor och lite annat...lite kraftigare

Linda sa...

Annika: det gällde att njuta av semlorna, för nu är det nog över för den här gången.
Klart du ska testa Singstar :)

Gunnel: vi fnissade lite när vi mumsade på semlorna och tänkte på Bert :)
En sådan tröja har jag precis gjort och de där muscherna och flätorna är inte så roliga längre när man kommer till den sista ärmen...
Men den blev fin!

mossfolk sa...

Vilken skön dag ni verkar ha haft. Singstar verkar jätteroligt. Måste absolut provas någon gång!