måndag, mars 17, 2008

# Till Mamma!

Bilden tog jag igår, när det var vår. Nu är den täckt av snö...

En Julros till mamma.
Hon har lyckats med konststycket att slita av en sena i lillfingret.
Hon skulle stoppa ner tröjan i byxorna och poff, så hängde fingret bara där...
Fingret spjälades med ett gem och en glasspinne - ja, man får ta vad som finns till hands (hoppsan....).
I det där paketet ska lilla vicke vire bo i 6 veckor.

Mamma, säg till om jag ska sticka en liten påse till det lilla fingret nu när det har blivit vinter...
Krya på dig!

8 kommentarer:

Bettankax sa...

Älskade tös... en av mina favoritblommor, tusen tack! Vi avvaktar någon dag med stickprojekt "vickevire-skydd". Detta väder ska väl inte stanna länge??? KRAM

Linda sa...

Bettankax: visst är det en härlig blomma.
Klickade du på den?
ja, det gjorde du nog :)
Och den vandrar väl som skärmsläckare nu :)
Kramen

Bettankax sa...

Jomenvisst klickades det....:)

Tankevågor sa...

"Stoppade ner tröjan i byxorna" ....Jisses! Tänk att man kan få till det så!
Krya på sig Bettankax!

cS sa...

Hrmmm, vågar man stoppa ner benen i byxorna? Tänk att människokroppen kan vara så skör. Krya på sig, BettanFingerspjälk

Bloggblad sa...

Stackars mamma! Och tur att jag brukar ha mina tröjor och skjortor utanpå... :)

En väninna slet av sitt finger när hon petade ner foten i stöveln... sen dess är jag försiktig med var jag petar ner fingrarna...

Saga sa...

Kram till bettankax från mig o Saga!!!

Anonym sa...

Attans otur för henne då....nu får hon allt låta bli att stoppa ner jumprarna :O)

Hoppas det läker bra och att det inte värker allt för mycket