fredag, mars 14, 2008

# Det finns fler änglar!

För inte så längesedan så skrev jag om en kvinna som skickade ett brev till mig, när jag hade efterlyst mönster på Pippi-tröjor.
Idag uppenbarade sig ännu en ängel!
Tänkte köra inom Plantskolan på hemvägen men struntade i det och tänkte att det kan jag göra imorgon.
Väl hemma var jag precis på väg att kasta de här torra, tråkiga tulpanerna som har gjort sitt, när det ringde på dörren...

... ett blomsterbud.
Till mig!
Det var verkligen inte igår jag fick det.
Åh så många tankar jag hann med innan jag hade fått av pappret.
En arbetskamrat som ville tacka för hjälpen.
Vad hade jag gjort då?
Jo, ringt några samtal och kollat upp ett par saker som jag sedan läste in på hans telefonsvarare.
Och för det fick jag den här fina buketten.
Tack Bertil!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå vad roligt! Det är något visst med blomsterbud....speciellt om det bara är en "vanlig" dag.

Bettankax sa...

Sååå roligt! Du omtänksamma tös...:)

Tankevågor sa...

Det är du värd kära du! :))
Kramar till dig.


och eftersom DU är en av mina änglar så snälla....håll tummarna för mitt lilla bebisbarnbarn som åkte in på barnakuten i går! :(

Lena sa...

Jag ler stort! Det är väl precis som det egentligen ska vara, att vi hjälper varandra och får uppskattning för det. Du är helt säkert värd många buketter.

Lilla B sa...

Den oväntade vänligheten värmer mest!

Linda sa...

Gunnel: jag vet inte när det hände senast så jag sken som en sol hela kvällen :)

Bettankax: att man kan bli så glad för lite omtanke, men det var så oväntat.

Londongirl: tack rara Du :)
Jag har tänkt så mycket på er hela dagen, det vet du!
Och jag vet ju nu att hon är hemma igen. Skönt!
KRAM

Panter: jo det är ju så det ska vara, men sällan är.
Mitt leende sträckte sig från öra till öra :)

Lilla B: så är det nog.
Jag kunde inte för mitt liv lista ut vem det kunde vara ifrån.

Anonym sa...

Vilket härligt sätt att visa uppskattning! Jag förstår att du blev glad.