onsdag, mars 12, 2008

# En bit på väg

Så där, då var flygbiljetterna beställda och betalda, den 30 maj piper vi iväg :)
Och det är jättehärligt att ha något att se fram emot!

Och vi har även kommit en bit på vägen när det gäller vårat hem.
Nu är det sju år sedan vi flyttade hit och totalrenoverade.
Det är dags för en uppfräschning.
Vi har länge pratat om att måla om på bottenvåningen, men vi har bara skjutit på det eftersom det är ett sådant stort projekt.
Men idag - då hittade vi en tapet som inte går av för hackor.
Den ska pryda väggen bakom soffan och det kommer att bli superfint!!!

Bottenfärgen är svart, sen är det brunt, grått, vitt och silver.
Jag är kär!
I en bit papper :)

16 kommentarer:

l*eva sa...

LindaLotta då, -att ha kontakt *med sina känslor* är en Gåva, om det än så...är bara en bit papper!
Taaapeten...kräver inga tavlor i alla fall! *L*
Läcker...

mossfolk sa...

Tapeter är svåra saker! Och ganska beslutsångestframkallande. Vad trevligt att hitta alldeles rätt så där.

Och vad trevligt med en tripp till London! Det känns som ett ställe man borde varit på minst en gång i livet (och jag har ännu inte varit där).

Anonym sa...

Försökte kommentera redan igår men blogger bara busade....
Kommer att bli jätteläckert, sa bettanjobb! :)

Anonym sa...

Snyggt med brunt och silver ihop! Elegant så det räcker och blir över!

Linda sa...

L*eva: vi har haft så strikta färger förr, enhetligt. Nu vill vi vara modiga och prova något annat. Trivs vi inte är det bara att göra om det :)
Det är ju bara en vägg!

Mossfolk: det finns ju en oändlighet att väja på och det är roligt när vi både känner att det kan bli bra!
Och du, vi har heller aldrig varit i London så det ska bli extra roligt!

Bettanjobb: jag försökte också kommentera igår hos andra, men fick bara felmeddelande :(


Matilda: jag är väldigt förtjust i brunt :)
Hoppas verklien att det blir bra!

Villa Nian sa...

Verkligen snyggt :-).

Linda sa...

Tina: tack :)
Vi får väl se hur det blir när den kommer upp på vägen.
Fortsättning följer :)

Annika sa...

Ja, jättefina tapeter. Förstår att du är kär.
OCH vad KUL med en resa till London!!!

Linda sa...

Annika: det var så roligt när vi hittade tapeten bland miljoner andra - vi gillade den jättemycket båda två!
Och jag har ju som sagt aldrig varit i London så jag ser verkligen fram emot det!

Lena sa...

Det kommer att bli så fint!

Anonym sa...

Wow, vilken snygg tapet! Det kommer att bli jätte fint i ert vardagsrum!
Kram Jenny

Anonym sa...

Den ser läcker ut...säger jag som tills för två år sedan hade jättesvårt för stora mönster. Men fondtapeter i mönster är kul

Elisabet. sa...

När jag var i Sthlm nyligen, besökte jag yngsta dottern och hennes man. De bor i ett flera hundra år gammalt hus , på övervåningen och det var bara underbart.
Förutom tapeten i hallen som var HEMSK, - stormönstrad och ... ja, migränframkallande - och det sa jag också.

Det visade vara den enda dom hade valt själva ..-))

Linda sa...

Panter: ja, vi hoppas det :)

Jenny: det är svårt att få till en bra bild när inte tapeten är uppsatt än, men vi tror på den :)
Kram

Gunnel: vi har också varit reserverade mot mycket mönster, men nu ska det exprimenteras :)

Elisabet: smaken är olika :)
Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det :)
Du får komma hit för ett prov när den har kommit upp!

Tankevågor sa...

Det är inte klokt vad nära i tid vi ska vara i Lonodn du och jag....åker på en tjästeresa dit 5 juni!!! Tänk om det ändå hade varit samma helg! :)) Åh vad roligt det hade varit att få bjuda er på en fika eller lunch i "mitt" London!

Alltså den där tapeten...ursnygg!! Mina färger helt klart! :)

Linda sa...

Londongirl: du menar inte att du ska på tjänsteresa i "din" stad??
Hur har du lyckats med det?
Vem har du mutat?
Skämt åsido, vilken grej att ses i London förta gången :)
Och jag hoppas att tapeten blir bra, den är ju så fin!