fredag, mars 07, 2008

# Veckan som gått...

Nu är det fredagskväll och lugnet har lagt sig i huset.
De första vardagarna i mars är avverkade.
Jag känner i kroppen att våren är på väg.
Det är lite mildare i luften.
Jag har gått lite längre promenader.
Känt mig lite konstig i kroppen.
Träningsvärk?
Kunde inte gå på toaletten på lite drygt ett och ett halvt dygn.
De tryckte på min mage och frågade om jag inte var kissnödig.
Då hade jag väl kissat i så fall.
Eller?
Har blivit kliad på ryggen med en borste.
Det är skönt.
Sovit länge om morgnarna.
Lekt med en tovad leksak.

Ja, det var min vecka.
Hur har er vecka varit?

Mjau,
Selma.

Ps. Matte hälsar och tackar för era tankar.
Hennes huvud är bättre nu, även om det varit några dagar med skallebank.
Vad det nu är.
Och jag har både kissat och bajsat flera gånger sedan den där dagen då de tryckte på min mage. Ds.

11 kommentarer:

cS sa...

Oooops! Vem pratar vi om? Som gammal inom sjukvården räcker inte denna information. Det måste beskrivas med antal, volym, färg, konsistens och lukt. Annars får det av(f)föras. ;-)

l*eva sa...

*skrattar och håller med cs*
Tillför: Var det stort eller litet A/a?

Mdm Fin hälsar och säger:
-Mitt liv är mycket likt Ditt,Selma! Skillnaden här är, att jag har en Hasse Katt, som jag HATAR och Chicko-hunden...som det pjoltras och joxas med- jag har aldrig förstått varför dessa två HAN-djur skulle in i mitt liv!
Den bästa tiden var, innan dessa plågoandar...kom in genom dörren.
Mattes andra hund, höll jag i ett stramt grepp...Han visste sin plats...men de här två...usch.

Man får väl vara glad så länge matte inte bjuder mig på plommon. Havremjölken lapade jag i mig, för att fjäska lite. Tro inget annat!

mossfolk sa...

Usch för borstar, säger jag som försöker göra mig så liten och osynlig som det bara går när sådana plockas fram... Det går inget vidare.
Annars är det här varmare soligare vädret trevligt. Jag vill visserligen alltid gå långa promenader men nu är det lättare att få med matten.

Ha en bra vårdag!
Hälsar Lurvig

Anonym sa...

Kom att tänka på en reklam jag såg på en lastbil häromdagen. "We are No1 at No2" stod det. Jag tror de sålde torrdass eller något.

Annika sa...

Haha, gillar Matildas lastbil...Torrdass, kul!
Bra att den lilla sötisen mår bättre nu...

Bettankax sa...

Skönt denna veckan är till ända med gott resultat! ;)

Anonym sa...

Oj...fattade inte på en gång att det var Selmadamen som bloggat. Läste flera gånger meningn med att dom klämde på magen...hm..har hon varit till doktorn.... Men sen gick det upp en talgdank...
Klart Selma att husse och matte blir lite oroliga när inte magen sköts.
Ha det så gott i vårvärmen

Mildamakter sa...

Jisses, det tog ett tag innan jag såg att det var Selma som skrev, jag kunde inte för mitt liv begripa varför du skulle leka med en tovad leksak...*flinar*

Anonym sa...

Ja, de är konstiga, människorna, ibland. Man kissar ju när man behöver. Själv leker jag mest med en mus i sisalrep med nåt skrammel i magen. Men borstad vill jag inte bli. Jag har hört att matte talat om at det är dags för mig att bada, men det tycker jag verkligen inte att det är. Jag tänker i alla fall inte gå med på det frivilligt.
Meow från Shiva

Tankevågor sa...

Jag gillar också att bli borstad. Men jag tycker mest att det blir rufs i alla fall....jag går in för att vara lik min matte.
Veckan avslutades med att vi var ute på ön och jag åkte båt. Men vad knäppa de är mina människor de tog inte med mina kattkompisar! :(
De sa nåt om sjösättnig och att det bara var över dagen men ändå. Jag ville ju springa med mina katter där ute.
Vovvekram från
Roxy

Anonym sa...

cS: jag tror inte du har så mycket nytta av att veta mer om mina toalettbesök - jag är helt okej igen :)
Men tack för din omtanke.

Madam Fin: oj, det lät inte så roligt att du inte riktigt trivs med dina inneboende, men tror du inte att du hade saknat dem om de inte var där?
Det är jag helt övertygad om, så illa kan det ju inte vara :)
Sen vet ju vi att alla hundar inte tillhör det allra smartaste släktet... *fniss*

Lurvig: åh, borsten, den gör ju underverk för pälsen, den blir ju så blank och fin!
Jag är inte så mycket för långa promenader när det är kallt och blåsigt, så halva året håller jag mig mest inne och håller på att driva min matte och husse till vansinne när de får öppna dörren för mig stup i kvarten :)

Matilda: det tycker jag var en riktigt rolig reklam!
Och jag har ju torrtoa :)

Annika: jag gillade också den reklamen och jag har ju som sagt torrdass :)
Och nu mår jag bra igen, jag var egentligen aldrig sjuk. Ville bara bli ompysslad lite :)

Kattmormor: och nu är snart helgen slut och husse och matte ska jobba igen.
Men på kvällarna myser vi :)

Gunnel: det är inte lätt att få människor att förstå alltid.
Jag svarade flera gånger att allt var okej, men matte fortsatte trycka på magen så till sist fick jag släppa ut några droppar så att hon lugnade sig :)

Mildamakter: haha! Fast matte brukar leka med mig så man kan ju säga att hon också leker med en tovad leksak :)
Det är jätteskoj!

Shiva: de är lite tröga ibland, de förstår inte våra olika mjau - de tycker att alla låter lika :)
Men bada, det kan ju vara skönt - efteråt när man får ligga och mysa invirad i ett stort badlakan och sen får man alltid extra mycket god mat och godis efteråt :)
Mjau.

Roxy: jag vet inte om jag hade vågat åka båt...
Men jag kan tänka mig att din matte hade ett stort leende idag när ni var ute på ön igen !
Trist för dina kattkompisar, ett kort ö-besök är väl lika härligt för alla?
Fast de får nog följa med nästa gång.
Har du flytväst i båten?
Kattkram