tisdag, mars 04, 2008

# En vacker morgon.

När jag drog upp rullgardinen i morse möttes jag av en vit värld och bländande sol. Det var så vackert!
Min första tanke gick till Milda Makter. Hur kände hon när hon drog upp rullgardinen?
Men det kan skilja ganska mycket mellan två orter, trots att det bara är 1,5 mil mellan oss.
Här i stan är det inte snö, mest frostnupna gräsmattor.
Gråt inte Milda, det kommer att försvinna under dagen.
Jag lovar.

Men jag tycker att det är vackert där ute, även om det kommer lite sent.

7 kommentarer:

Torparfrun sa...

Vi har fortfarande ett härligt sntäcke och idag strålande sol. Man blir glad av sånt!

Linda sa...

Torparfrun: jag tycker om snö, på rätt tid.
Hela vintern har jag väntat för att få det härliga ljuset, men icke.
Nu känns det som om det är för sent, nu är ju våren på gång här i södra delen av landet.

Annika sa...

Snö gör en glad!! Älskar den varan. Här där jag bor har vi haft alltför lite av den varan den här vintern, så lite att jag inte ens känner mig redo för våren som ju står runt knuten nu...
Härligt att ni fick lite!

Linda sa...

Annika: det här nog den första... Eller, vi fick kanske en flinga eller två i slutet av oktober.
Så det är det som gäller, lite för tidigt och lite för sent.
Jag vill att det ska vara vinter på riktigt innan det blir vår, men nu är vi så långt komna att jag hellre tar våren direkt.

Mildamakter sa...

*hehe*...vi hade inte snö, men snorhalt var det allt i morse...och sen snöade det på mig när jag skulle hem!! Vidrigt är bara förnamnet, sen struntar jag högaktningsfullt i om det är vackert eller inte, det finns vykort att titta på om man nu tvunget ska se på möget! ;o)

Elisabet. sa...

Här var det lite frost på hustaken, men ingen snö att tala om på marken.
Soligt och fint.

Linda sa...

Mildamakter: du låter inte alls bitter i din kommentar :) :) :)
Och hur känner du dig idag? Det har ju kommit mer snö och det väntas ännu mer under dagen, men ikväll ska det regna...
Efter helgen kommer säkert våren :)

Elisabet: solen är så efterlängtad, och den blå himlen... Härligt!